سواد رسانه ای

آینده سایت و وبلاگ چگونه خواهد بود؟!

آینده سایت و وبلاگ چگونه خواهد بود؟!

شاید این سوال برای شما هم باشد که آیا واقعا سایت و وبلاگ آینده ای دارد؟!
یا دوران سایت و وبلاگ تمام شده است.
الان، با این حجم وجود و حضور شبکه های اجتماعی و افراد مختلفی که در آنها حضور دارند،
آیا دیگر جایی برای شبکه های اجتماعی باقی می ماند؟!
اما جواب اجمالی یک کلمه است: بله!

آینده سایت و وبلاگ چگونه خواهد بود؟!

 

به دلایل این پاسخ در ادامه خواهیم پرداخت:

  1. جستجوگر ها:

    مهم ترین دلیل آسان است، شبکه های اجتماعی در فضای مجازی مثل اینستاگرام و شبکه های پیام رسان مثل ایتا و تلگرام اساسا جایگاهی در این مهم ندارند.
    اساسا شبکه های اجتماعی برای روزمرگی ها و اساسا برخی تجارت ها ساخته و پرداخته شده اند
    ولی سایت ها مرجع محتوا و اخبار هستند و خواهند بود،
    این موضوع گوگل را ملزم میکند تا کمتر از نتایج شبکه های استفاده کرده
    و بیشتر از محتوای سایت ها برای کاربرانش به نمایش بگذارد.
    افزودن بر اینکه مهم ترین دلایل بقاء سایت ها همین جستجو هاست

    که به عنوان مثال مطلبی که ۱۰ سال پیش منتشر شده است نیز ممکن است به راحتی در صفحه اول گوگل جای گیرد.
    اما به عنوان مثال فرض کنید که برای یک سوال در یک گروه تلگرامی که ۵۰۰ عضو دارد
    شما نیز پاسخی مفصل و پر زحمت ارسال می کنید.
    چند نفر نهایتا آن را می بینند؟ ۱۰۰ نفر؟۱ حتی می گوییم عین ۵۰۰ نفر آنلاین باشند
    و ببینند و هرکدام برای ۳ نفر نیز پاسخ شما را فوروارد کنن.
    ۲۰۰۰ نفر! عدد بدی نیست، اما در مقایل فرض کنید
    همین پرسش و پاسخ را علاوه بر آن گروه تلگرامی در وبلاگ یا وب سایت خود قرار دهید،
    چه اتفاقی می افتند؟!
    ۲۰۰۰ به علاوه میلیون ها نفر در طول مدت زمان زیادی آنرا میخوانند
    و عملا ارزش اثر گذاری محتوای شما چندین برابر خواهد شد.

  2. دسته بندی اصولی و جستجوی مرتب:

    ساختار سایت و بلاگ طوری چیده شده است که شما می توانید به سادگی اقدام به ایجاد یک محتوا تمییز داشته باشید،
    محتوای مفصل همراه با عکس و ویدئو یا پادکست،
    همچنین مخاطب شما می تواند با جستجو در سایت شما و یا بازدید از دسته مورد نظر، محتوای شما را بازدید کند.
    حال این مورد را با شبکه های اجتماعی مقایسه کنید،
    چه مقدار تفاوت وجود دارد؟!
    دست اپراتور و دست بازدید کننده چقدر باز است و دسته بندی های با چه ساختاری انجام می شود؟!

  3. ماندگاری واقعی!:

    چند شبکه اجتماعی داشتیم که از بین رفتند؟!
    گوگل پلاس، فرندفید (معروف به فرفر)، گوگل ریدر و … نمی دانیم که دقیقا چند تا بودند،
    اما میدانیم در زمانی که میلیون ها مخاطب داشتند، از دسترس خارج شدند …
    این اتفاق تلخ گویاست که سرمایه گذاری روی بستری که متعلق به شما نیست می تواند باعث ضرر و زیان شما شود،
    به این معنی که محتوای عظیمی تولید می شود و در نهایت این محتوا به سادگی از دسترس خارج می شود
    و شما نیز هیچ ادعایی نمی توانید داشته باشید که چرا اینطور شد!
    شاید بلاگ هم نزدیک به این موضوع باشد اما سایت قطعا اینطور نیست،
    صفر تا صد سایت و آینده سایت و وبلاگ معتلق به شما و در اختیار شماست
    و تا هر زمانی که شما اراده کنید تمام عیار در اختیار مخاطب شما قرار دارد.
    برای تبلیغ در فضای مجازی می توانید از وبسایت ها و وبلاگ ها بیشتر بهره ببرید.

خروج از نسخه موبایل