تبلیغ موثر در فضای مجازی

تبلیغ موثر در فضای مجازی

ویدئو، عکس نوشته و پادکست های تبلیغ موثر در فضای مجازی
حضور موثر در فضای مجازی

حضور موثر در فضای مجازی

حضور موثر در فضای مجازی وقتی کنار ساحل قدم میزنید، موج ها تک به تک و شانه به شانه، پیش روی هم فریاد می زنند و صدایشان انسان را به وجد می آورد، یکی پس از دیگری بالا می آیند و دوباره فروکش می کنند، هر کجای ساحل که قدم بگذارید ماجرا همین است ... ازدحام موج ها، شور می آفریند و شوق و صدای شلوغی هایش ذهن انسان را تسخیر می کند، انگار همه افکار انسان اختصاص پیدا می کند به همان موج ها و دیگر اثری از انسانی که تا چند دقیقه پیش درگیر افکار و اتفاقات تلخ و شیرین بود،...

انتخاب محیط تبلیغ

انتخاب محیط تبلیغ

انتخاب محیط تبلیغ درست و مطابق با توانمندی های ما می تواند ما را در تبلیغ در فضای مجازی موفق و پیروز کند. استفاده از فضای مجازی برای تاثیرگذاری در فضای مجازی نیازمند برنامه ریزی دقیق است.محیط های مناسب تبلیغات در فضای مجازی بسیار مهم هستند. اینکه ما دقیقا متوجه باشیم روی چه قسمتی از این فضا سرمایه گذاری کنیم؟ چه اتفاقی را رقم بزنیم؟ دنبال چی می گردیم؟یک وقتی هست شما می گویید من میخوام تفکرات عمومی جامعه را نسبت به یک اتفاق مدیریت کنم و همچنین اطلاعات آدم ها را افزایش بدهم. در اینجا باید بستر ویکی ها را برای تبلیغ...

اصول نویسندگی مؤثر در فضای مجازی

اصول نویسندگی مؤثر در فضای مجازی

اصول نویسندگی مؤثر در فضای مجازی و رسانه به شما کمک می کند تا با اصول تولید محتوا و اصول تبلیغ در فضای مجازی بیشتر آشنا شوید و حضور موثر تری در این فضا داشته باشید.اولین اصل در نویسندگی برای فضای مجازی پرهیز از اطاله کلام است. کوتاه بنویسید و مختصر مخاطب مطلب ساندویچی را بیشتر از برنج و خورشتی دوست دارد.دومین اصل برای نویسندگی موفق در فضای مجازی پرهیز از کلمات نامانوس است. همه فهم بنویسید. طوری بنویسید که همه اقشار مخاطب هدف شما دقیقاً بفهمند که شما چه منظوری داشتید.سومین اصل نویسندگی موفق عدم وجود غلط املایی است. قلت املاعی...

هدف گذاری در فضای مجازی

هدف گذاری در فضای مجازی

هدف گذاری در فضای مجازی و مدیریت استفاده از رسانه به ما کمک می کند تا استفاده مفید از رسانه ها و فضای مجازی را تجربه کنیم. ما چقدر فکر می کنیم که کارکرد شبکه های مختلف اجتماعی برای ما چیست؟ مثلا شبکه ای مانند اینستاگرام برای من چه معنی دارد و چگونه میتواند به من کمک کند؟ تا به حال به این پرسش فکر کردیم؟ مثلا من زیاد استرس میگیرم و میتواند در کم کردن استرسم به من کمک کند؟ یا به عنوان مثال یک فضای تجاری دارم و اینستاگرام میتواند به پشرفت من کمک کند. یا مثلا در فضای علمی که در آن...

پنج نیاز ارتباط موثر

پنج نیاز ارتباط موثر

پنج نیاز ارتباط موثر موسی را مامور کرد که نزد فرعون رود و با او گفتگو کند شاید دست از گمراهی بردارد. موسی نگران بود، چگونه با فرعون ارتباط برقرار کند، آن هم ارتباط موثر ارتباط موثر ابزار و مقدماتی میخواهد که تامین آن موسی را نگران کرده است. درست است که تولید پیام و برقراری ارتباط و انتقال پیام در زمان موسی به ساده ترین شکل ممکن انجام میشد و در بالاترین حالت به گفتگوی رودر رو ختم میگشت اما موسی میدانست که چون ماهیت ارتباطات ماهیتی واحد و ثابت است ، فارق از پیچیدگی و یا سادگی ابزار و روشهای ارتباطی ، متاثر از...

جنگ نرم چیست؟

جنگ نرم چیست؟

جنگ نرم چیست؟ امروزه به اقدامات روانی و تبلیغاتی که در مورد هدف خاصی صورت می گیرد جنگ نرم گفته می شود و برخلاف جنگ سخت در آن است تسلیحات نظامی اصلاً استفاده نمی‌شود بلکه سلاح‌های مورد استفاده در جنگ نرم سلاح های تبلیغاتی است. در جنگ نرم دشمن تمام سعی خود را می‌کند تا بتواند بر اعتقادات احساسات و تفکرات سیاست و فرهنگ طرف مقابل تاثیر گذار باشد. تایخچه جنگ نرم اکثر جنگهایی که تا سال ۱۹۴۵ میلادی رخ می داد جنگ های سخت بودند اما پس از آن با توجه به تشکیل بلوک شرق و غرب رقابت میان آمریکا و شوروی سابق با جنگ...

اصول تبلیغ در فضای مجازی

اصول تبلیغ در فضای مجازی

اصول تبلیغ در فضای مجازی مجموعه ای از ۱۳ کلیپ آموزشی است که با مشاهده آن می توانید به راحتی تبلیغ در فضای مجازی را آغاز کنید. آموزش تبلیغ مجازی برای کسانی که قصد ورود به این بستر تبلیغی را دارند بسیار راه گشاست.خیلی از اوقات وقتی که ما میخواهیم در فضای مجازی تبلیغ کنیم راه های کلیشه ای و غیر اصولی را انتخاب می کنیم که آن راه ها نه تنها محتوای ما را در فضای مجازی منتشر نمی کند بلکه اتفاقا مخاطب ما را از این فضا دور می کند.عموم آدم ها اینطور فکر می کنند که با بروز و...

خود یک رسانه باشیم

خود یک رسانه باشیم

خود یک رسانه باشیم و با استفاده هوشمندانه و حرفه ای از ساده ترین ابزارهای رسانه ای و حتی بازنشر مطالب صحیح رسانه باشیم.همیشه ما فکر می کنیم که اتفاقات رسانه ای الزاما ابزارهای خاص می خواهد، الزاما تکنولوژی های پیشرفته، دستگاه های مدرن، نرم افزارهای جدید باید در اختیار من باشد تا بتوانم یک محتوای رسانه ای ایجاد کنم ولی واقعیت قصه این است که دیگر اینطور نیست. شما امروز با یک گوشی هوشمند ساده، خودتان یک رسانه هستید. شاید این جمله را زیاد شنیده اید. ما می توانیم خود یک رسانه باشیم زیرا یک زمانی عموم مخاطبین به دنبال یک محتوای شرکتی خاص...

تفکر رسانه ای در انیمیشن

تفکر رسانه ای در انیمیشن

تفکر رسانه ای در انیمیشن تفکر رسانه ای دراین مبحث اتفاق بسیار بسیار مهمی است. حتی به نسبت بقیه رسانه ها مبحث تفکر رسانه ای در ساختار انیمیشن مهمتر است. و علت آن هم ساده است. به این دلیل که فیلم و سریال عموم مخاطبش بزرگسال است. همچنین موزیک و بسیاری از رسانه ها.اما غالب مخاطب انیمیشن خردسالان، کودکان و نوجوانان هستند. این سه رده سنی با انیمیشن و کارتن تعامل میکنند. که در واقع این موضوع هم میتواند یک فرصت باشد و هم یک تهدید.  بسیاری از پویانمایی های پرفروش دنیا مانند فروزن Frozen تاثیر بسیار زیادی در شکل گیری تفکر کودکان ما دارند. نه الزاما تفکر...

قدرت کلمات

قدرت کلمات

قدرت کلماتکلمات بیشتر از گلوله ها آدم کشته اند! این یک واقعیت است. در طول تاریخ؛ چه تاریخ سیاسی چه تاریخ اجتماعی و چه تاریخ فردیکلمه هایی که استفاده می کنیم علاوه بر اینکه ذهنیت طرف مقابلمان را از ما شکل میدهند، میتوانند در نتیجه گیری آن نقض بسزایی داشته باشند.  حتما این داستان معروف را شینیده اید: پادشاهی حکم قتل فردی را صادر کرد و بعد تر در نامه ای نوشت "بخشش لازم نیست اعدامش کنید." منظور پادشاه این جمله بود که "بخشش، لازم نیست اعدامش کنید." اما کسانی که نامه را دریافت کردند آن را اینطور خواندند، "بخشش لازم نیست، اعدامش کنید."کلمات که به جای...

شروع همه چیز با بسم الله

شروع همه چیز با بسم الله

شروع همه چیز با بسم الله قاعده این است که ما در فضای حقیقی کارهایمان را با بسم الله شروع کنیم. با گفتن بسم الله الرحمن الرحیم. زندگی ما باید این قالب را داشته باشد. خب این چه ارتباطی با فضای مجازی می تواند داشته باشد؟ فضای حقیقی زندگی ما جای خود ولی ما یک زندگی مجازی هم داریم.  مثلا ممکن است یک فضای تجاری در فضای مجازی داشته باشیم، یا ممکن است اقدام کنیم برای خرید یک محصول. یا اقدام کنیم به ایجاد یک وبسایت یا یک اپلیکیشن. تمام این ها بخشی از ساختار زندگی ماست. ولو در فضای مجازی. به همین دلیل این کار ها...

خاکریز جنگ نرم

خاکریز جنگ نرم

خاکریز جنگ نرمجنگ نرم شروع شده است ، دشمن تک میزند و ما پاتک ، او شبیخون میزند و سپیده که سر بزند تعداد تلفات معلوم میشود ، با این تفاوت که کشته ها جنگ نرم شهید نیستند تا نزد محبوب روزی خورند بلکه اینان دل مرده اند و اسیر در چنگال هوا و هوس و از این به بعد سر در آخور دشمن خواهند داشت و قر کمر خواهند ریخت به هر ساز دشمن اما صحنه جنگ نرم هم افسر میخواهد ، باقری و باکری و کاظمی میخواهد، حججی و صیاد وآوینی میخواهد.افسرانی میخواهد که قبل از دست به نت شدن وضو بگیرند...