تفکر رسانه ای در انیمیشن – ۱

تفکر رسانه ای در انیمیشن

تفکر رسانه ای در انیمیشن – ۱

تفکر رسانه ای در انیمیشن

تفکر رسانه ای در بحث انیمیشن های اتفاق بسیار بسیار مهمی است.
حتی به نسبت بقیه رسانه ها مبحث تفکر رسانه ای در ساختار انیمیشن مهمتر است.
و علت آن هم ساده است. به این دلیل که فیلم و سریال عموم مخاطبش بزرگسال است.
همچنین موزیک و بسیاری از رسانه ها.

اما غالب مخاطب انیمیشن خردسالان، کودکان و نوجوانان هستند.
این سه رده سنی با انیمیشن و کارتن تعامل میکنند.
که در واقع این موضوع هم میتواند یک فرصت باشد و هم یک تهدید.

بسیاری از انیمیشن های پرفروش دنیا مانند فروزن Frozen
تاثیر بسیار زیادی در شکل گیری تفکر کودکان ما دارند.
نه الزاما تفکر رسانه ای نیست بلکه سبک زندگی و سبک تفکر کودکان ما را در آینده خواهند ساخت.
اینکه چگونه فکر کنند و به چه چیزی فکر کنند و تصمیماتی که میگیرند چگونه باید باشد.
و واقعیت این است که بخش بزرگی از این مسائل را رسانه های پیرامون کودکان به خصوص انیمیشن ها رقم میزنند.

اگر به این فکر کنیم که باید چه خوراک رسانه ای در اختیار بچه ها قرار دهیم،
قطعا خیلی دقیق تر و تیزبینانه تر با بحث انیمیشن ها تعامل خواهیم کرد.

 

سواد رسانه ای در انیمیشن – ۲

 

اشتراک گذاری پست

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × چهار =