خوراک رسانه ای ۱

خوراک رسانه ای

خوراک رسانه ای ۱

خوراک رسانه ای چیست

در بحث سواد رسانه یک مسئله بسیار مهمی هست به نام خوراک رسانه ای ،
که شاید در نگاه اول بسیار ساده و پیش پا افتاده به نظر برسد.
ولی واقعیت این است که مسئولیت خوراک رسانه ای فرزندان به عهده والدینشان است.

شاید این سوال در ذهن شما ایجاد شود که امروزه با این حجم از ابزارهای رسانه ای و اتفاقات مختلف رسانه ای اصلا مدیریت کنترل خوراک رسانه ای فرزندان قابل کنترل نیست.
و این سوال هم در نگاه اول درست به نظر می آید و انگار این قصه کاملا از دست والدین خارج است.
اما اینطور نیست. مدیریت رسانه ای فرزندان می تواند به نحو احسن انجام شود.
و واقعیت قصه این است که این فرزندان فردای این کشور را بر عهده دارند.
چه در نقش کسی که شغل آزاد دارد. و چه در مقام یک مسئول یا وزیر.

مسئولیت آینده این کشور به عهده همین بچه های امروز است.
اولین نکته ای که والدین باید به آن توجه کنند ذائقه فرزندشان است و اینکه  خوراک رسانه ای مناسبشان چیست
ما خیلی وقت ها به خاطر مشغله هایی که داریم خیلی ساده از کنار ذائقه بچه مان عبور میکنیم.
و نمیتوانیم علاقه مندی او را بشناسیم. چون خودمان مشغله های روزانه زیادی داریم و برای کودکانمان زمان زیادی نمیگذاریم.
چه بخواهیم و چه نخواهیم مسئولیت بچه هایمان با ماست. پس باید این انرژی و زمان را به آن ها اختصاص دهیم، حتی با جلسات مشاوره.
و ذائقه فرزندمان را به دست بیاوریم.

خوراک رسانه ای ۲

اشتراک گذاری پست

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + بیست =