سواد رسانه برای نوجوانان و جوانان

سواد رسانه برای نوجوانان و جوانان

ویدئو، عکس نوشته و پادکست های سواد رسانه برای نوجوانان و جوانان
نرم افزار ویرایش صدا

دانلود نرم افزار ویرایش صدا برای اندروید و ویندوز – پادکست سازی

نرم افزار ویرایش صدا AVS Audio Editor مناسب ساخت پادکستاین نرم افزار از جمله برنامه های بسیار حرفه ای و قدرتمند در زمینه ویرایش فایل های صوتی است که وسیله آن میتوانید موزیک ها و فایل های صدا را به صورت حرفه ای ادیت کنید. واسط کاربری این برنامه هم در نوبه خود علاوه بر کارایی عالی جذابیت زیادی دارد و بسیار کار کردن را ساده نموده است. با کمک نرم افزار ویرایش صدا تقریبا میتوانید هر فرمت صوتی را ویرایش کنید. آنها را برش بزنید به هم بچسبانید نویز ها را برطرف کنید و افکت های جذاب و متنوع به آنها...

کنترل رسانه ها یا کنترل ما

کنترل رسانه ها یا کنترل ما

کنترل رسانه ها یا کنترل ما یک سوال ساده ولی سرنوشت ساز! مسیر زندگی مارو چه کسی مشخص میکنه؟! روح، عقل و یا دل و نفس؟!تا به حال به این فکر کرده اید که تا چه حد تحت تاثیر مطالبی که در رسانه ها و فضای مجازی میخوانید و یا میبینید هستید؟ چند بار پیش آمده است که مطلبی را بخوانید و در مدت زمان کوتاهی دیدتان به مسئله ای ۱۸۰ درجه تغییر کند؟حقیقت این است که خیلی بیش از آنچه که فکرش را میکنیم از محتوای مجازی تاثیر میگیریم. چه در پوشش و چه در خوراک و تفریح و ... و در کل...

حریم خصوصی

حریم خصوصی

حریم خصوصی و حریم شخصی یکی از مهمترین نیاز های همه مردم دنیا است که با مدیریت مصرف رسانه و افزایش امنیت در فضای مجازی بدست می آید.ما همیشه از فضای مجازی یک استفاده معمول و طبیعی داریم و اصلا احساس نمی کنیم که قصه هایی پشت پرده این ابزار و این فضا هست. یک ابزاری به ما داده اند، با کلی سرویس رایگان جذاب و ما فقط مصرف کننده شده ایم. ما کاری نداریم که واقعیت پشت پرده این اتفاقات چیست خیلی سریع اعتماد می کنیم و صرف اینکه یک شبکه اجتماعی از ما درخواستی می کند و یا به ما می گوید...

مدیریت زمان در فضای مجازی

مدیریت زمان در فضای مجازی

مدیریت زمان در فضای مجازی یکی از مهمترین نکات در بحث استفاده از فضای مجازی است. یعنی اینکه شما بتوانید زمان حضور و استفاده از این ابزار را مدیریت کنید. اگر شما بتوانید زمان خود را مدیریت کنید اتفاق مثبتی که می افتد این است که شما از این فضا استفاده مثبت و مفیدی داشته اید.به این معنا است که من از کار خود خسته شدم می خواهم برای مدت مشخصی از یک محتوای طنز و سرگرمی استفاده کنم باید به این زمان پای بند باشم برای این کار باید همه چیز را مشخص کنم و پایبندی به زمان را در اولویت قرار دهم. اگر...

روزانه چند وعده؟!

روزانه چند وعده؟!

روزانه چند وعده؟! مدیریت زمان و مدیریت مصرف رسانه ها توسط شما برنامه ریزی می شود یا این خود رسانه ها هستند که استفاده از رسانه ها و فضای مجازی شما را مدیریت می کنند.برای اینکه بیشتر به این موضوع پی ببریم لازم است با دانشی تحت عنوان سواد سانه ای آشنا شویم. آیا استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و اینستاگرام و ... برای ما مانند مصرف قرص و کپسول شده اند که باید سر وقت و مداوم انجام شوند و اتلاف وقت در این شبکه ها به امری طبیعی تبدیل شده است؟ روزانه چند وعده؟! اتاق خواب، محل...

منبع افکار و عقاید ما چیست ؟

منبع افکار و عقاید ما

منبع افکار و عقاید ما چیست؟ دیوار سفید دلمون رو دست کدوم نقاش میسپریم؟ وقت هایی که که گوشی به دست میگیریم و در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مشغول گشت و گذار میشویم، پست های مختلف را تند و تند رد میکنیم و همه‌اش در انتظاریم به پایانِ بی پایانش برسیم؛ همان وقت هاست که هر پیجی و هر صفحه ای رنگی به روح ما میزند.یکی سیاه، یکی قرمز، یکی خاکستری، یکی سفید ... منبع افکار و عقاید ما چیست؟ذهن سفیدمان را به دست رسانه ها میسپاریم و با مطالب مختلف آن را رنگ میکنیم. اگر چیزی که در آخر تحویل میگیریم سیاه...

دانلود اپلیکیشن از فروشگاه های معتبر

دانلود اپلیکیشن از فروشگاه های معتبر

دانلود اپلیکیشن از فروشگاه های معتبر ضامن انجام یک خرید امن اینترنتی و امنیت مالی شما است. اگر مرجع دانلود اپلیکیشن خود را به درستی انتخاب نکنید به دردسر خواهید افتاد. برخی از سودجویان به همراه برنامه بد افزار هایی قرار می دهند که وارد تلفن همراه و یا دستگاه شما می شود و تمامی اطلاعا شما را برای فرد سود جو ارسال می کند. اطلاعاتی مانند مشخصات کارت بانکی، عکسها و ویدئو های شما، پیام ها و ... بنابراین هر فروشگاهی برای دانلود بازی یا برنامه مناسب نیست و در صورت دانلود اپلیکیشن از فروشگاه های نا معتبر ممکن است مشکلات امنیتی را...

ارتباط غیرحضوری در فضای مجازی

ارتباط غیرحضوری در فضای مجازی

ارتباط غیرحضوری در فضای مجازی و ارتباط حضوری در زندگی روزمره چه تفاوتی دارد؟وقتی که به انتهای ذهن و لایه های پایین رجوع می کنیم احساس قلبی همه ما این است که فضای مجازی یک فضای غیر واقعی است. یعنی حس نمی کنیم که در واقعیت عضو فلان گروه شدم و درگیرم.فلان صفحه اجتماعی را دنبال می کنیم. اصلا احساس نمی کنیم که عضوی از این تفکر شدیم. پیرو این سبک از این زندگی شده ایم. در صورتی که واقعیت داستان همین موضوع است ما آن واقعیت را پذیرفته ایم و این فوق العاده آسیب زا است فضای رسانه ای و مجازی زمانی سودمند هستند که...

قضاوت در رسانه‌ها

قضاوت در رسانه ها

قضاوت در رسانه ها ، دودی که اول چشمان خودِ ما را خواهد سوزاند ...یکی از مشکلاتی که در پی همه گیر شدن شبکه های اجتماعی رخ داد مشکلی است به نام قضاوت زود هنگام. انسان ها تنها از داخل یک قاب ۵ یا ۶ اینچی ماجرا را آن همه نه به صورت کامل بلکه از منابع مختلف میشنویم و گاهی بدون حتی جزئیات میشنویم. و متاسفانه بر همین اساسِ بی اساس، به راحتی افراد را قضاوت میکنیم. قضاوت کردن در فضای مجازی راحت است. قضاوت در رسانه ها کسی نیست که انسان را مواخذه کند و در صورت جویا شدن افراد مختلف؛ تنها با زدن...

تغییر پوشاک در فضای مجازی

تغییر پوشاک در فضای مجازی

تغییر پوشاک در فضای مجازی به همراه تغییر مد و لباس و سبک زندگی و گرفتن قدرت اختیار و تفکر انسان ها صورت می گیرد. اسیب های فضای مجازی در کمین مصرف کنندگان قرار دارد.در فضای مجازی کانال ها و شبکه های زیادی هستند که بحث پوشاک را مورد توجه قرار دادند. حالا چه در بحث ارائه یک سری پوشاک جدید، مدهای جدید، فشن های جدید باشد و چه بحث فروش آن محصولات باشد.سبک پوشش یکی از مدل های سبک زندگی ما است. مدل زندگی کردن من در مورد پوشش و نوع پوشاک مورد استفاده من چگونه است؟ فوق العاده باید مراقب...

موج های رسانه ای افکار را می بلعند

موج های رسانه ای افکار را می بلعند !

موج های رسانه ای افکار را می بلعند و در طولانی مدت آسیب های رسانه ای سنگینی بر جامعه متحمل می کنند. تنها راه مقابله با این موج ها بالا بردن سواد رسانه ای و مدیریت مصرف رسانه است. تمامی کسانی که سبک زندگی سالم خود را در فضای مجازی محافظت کرده اند و رسانه ها را ترک نکرده اند کاربرانی هستند که قوانین رسانه ای، رژیم مصرف رسانه و موج های رسانه ای را خوب می شاختند و هنگام مواجهه با خطرات رسانه ای، بهترین و هوشمندانه ترین واکنش ها را نشان داده اند.موج های رسانه ای افکار را می بلعند! افکاری که...

تغییر هویت در رسانه

تغییر هویت در رسانه

تغییر هویت در رسانه تغییر هویت از آنچه فکر میکنید به شما نزدیکتر است! اگر ابزاری بود که میزان تغییرات رفتاری و فکری اشخاص را قبل از استفاده از شبکه های اجتماعی و رسانه های مجازی، با رفتار و تفکرات آن ها بعد از مدتی استفاده از این ابزار ها مشخص میکرد، بدون شک از نتیجه آن تعجب میکردید.حقیقت این است که خواسته یا ناخواسته فضای مجازی و رسانه ها بر روی ما تاثیر میگذارند. و در شکل های عمیق تر منجر به بوجود آمدن یک هویت نو برای فرد میشوند. حضور میلیون ها فرد با افکار مختلف و نظرات گوناگون در بستر مجازی...