سواد رسانه برای والدین و مربیان

سواد رسانه برای والدین و مربیان

ویدئو، عکس نوشته و پادکست های سواد رسانه برای والدین و مربیان
روابط مجازی

روابط مجازی

روابط مجازی دوست میشیم، دل میبندیم و آخرش فقط ... غصه ها و از دست رفتن های ما از ما به جا میمونه ... بیایید یک بار دیگر به روابط مجازی نگاهی بیاندازیم؛ اما این بار عمیقتر و با تفکر بیشتر. حقیقت این است که در همه زمان هایی که با شخصی به صورت مجازی رابطه داریم و او را همراه خودمان میدانیم، در واقع در همه آن زمان ها تنها چیزی که همراه ماست تلفن همراه ماست. احساسات، روابط و دوستی های مجازی بر اساس یک شناخت جزئی پایه گذاشته میشوند. برای شناخت یک شخص و فهمیدن شخصیت او مدت زمان طولانی نیاز است که...

آمار هیجان و غرور در فضای مجازی

آمار هیجان و غرور در فضای مجازی

آمار هیجان و غرور در فضای مجازی با بدبینی منطقی باید همراه باشد با مشاهده آمار بالای یک کانال دچار هیجان و غرور کاذب نشویم. گاها میبینیم که خیلی ها به صورت جو زده و هیجانی درگیر آمار یک کانال، یک وبگاه و یا یک صفحه اجتماعی می شوند ولی واقعیت قصه این است که همه این اتفاقات را می شود به سادگی هر چه تمام تر به صورت جعلی و دروغ ایجاد کرد. بایک هزینه فوق العاده اندک می توانید به صورت فیک مخاطبین صفحتون را افزایش دهید و به صورت کاملا فیک و دروغی برای مخاطبین صفحه خود اعتبار جعلی ایجاد کنید. متاسفانه...

راهکار های پیشگیری از آسیب های فضای مجازی

راهکار های پیشگیری از آسیب های فضای مجازی

راهکار های پیشگیری از آسیب های فضای مجازی برای زندگی امن در عصر دیجیتال برای تک تک انسان ها ضروری است. آسیب های اینترنت را باید شناخت. به منظور پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی در فضای مجازی راهکارهایی مطرح شده اند که در صورت اجرای به موقع و مناسب می توانند ثمر بخش واقع شوند: - با توجه به اینکه بیشتر استفاده کنندگان از فضای مجازی نوجوانان و جوانان هستند، فرهنگ سازی برای کاهش پیامدهای آن ضروری است. لذا اطلاع رسانی، آموزش نحوه استفاده صحیح از این فناوری می تواند مؤثر واقع گردد. - استفاده از ظرفیت هایی همچون رسانه های دیداری و شنیداری، روزنامه...

منبع افکار و عقاید ما چیست ؟

منبع افکار و عقاید ما

منبع افکار و عقاید ما چیست؟ دیوار سفید دلمون رو دست کدوم نقاش میسپریم؟ وقت هایی که که گوشی به دست میگیریم و در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مشغول گشت و گذار میشویم، پست های مختلف را تند و تند رد میکنیم و همه‌اش در انتظاریم به پایانِ بی پایانش برسیم؛ همان وقت هاست که هر پیجی و هر صفحه ای رنگی به روح ما میزند. یکی سیاه، یکی قرمز، یکی خاکستری، یکی سفید ...   منبع افکار و عقاید ما چیست؟ ذهن سفیدمان را به دست رسانه ها میسپاریم و با مطالب مختلف آن را رنگ میکنیم. اگر چیزی که در آخر تحویل میگیریم سیاه...

زندان رسانه ها

زندان رسانه ها

زندان رسانه ها و زندان فضای مجازی را خود ما باید بشکنیم و در فکر رهایی از آسیب های فضای مجازی و رسانه ها باشیم. خدایا! این درها را باز کن، این دیوارها را بردار لطفا!   زندان رسانه ها تا به حال برایتان اتفاق افتاده است که شی ای آنقدر به شما نزدیک باشد که آن را نبینید یا متوجه آن نشوید؟ مثلا وقتی وسیله ای را گم کرده اید و آن را زمانی پیدا میکنید که دقیقا در دسترس ترین جا بوده و به قول خودمان "جلوی چشم بوده". حالا همه ما چیزی را گم کرده ایم و به دنبال آن میگردیم. آرامش‌مان را و آسودگی...

ممنوعیت رسانه ای در اتاق خواب والدین

ممنوعیت رسانه ای در اتاق خواب والدین

ممنوعیت رسانه ای در اتاق خواب والدین به دلایل زیادی ثابت شده است. ممنوعیت رسانه قبل از خواب و در اتاق خواب برای ایجاد امنیت روانی و اطلاعات خصوصی لازم است. استفاده از ابزارهای رسانه ای در شب و موقع استراحت به شکل کلی ممنوع است چه برای والدین و چه برای فرزندان. اما چرا برای والدین؟ والدین شب ها موقع استراحت باید زمانشان را برای طرف مقابل بگذارند. توجه به طرف مقابلشان. این فوق العاده مهم است که در جامعه ما کمرنگ شده است و ابزار های رسانه ای خلا بین پدر و مادر ایجاد کرده اند. و متاسفانه والدین فاصله گرفته اند و وقتی...

تسلط بر فضای مجازی

تسلط بر فضای مجازی

تسلط بر فضای مجازی فضای مجازی چند سال پیش با الان بسیار متفاوت است، چند سال قبل زمانی که صرفا فضای وبلاگنویسی مرسوم بود، هرکس تریبونی داشت برای بیان حرف هایش و همین! بعدتر کامنت ها یا دیدگاه ها رواج پیدا کردند و فضا تاحدی مشارکتی شد. کاربران طعم تعامل را چشیدند و با ظهور شبکه هایی مثل فرندفید، فیسبوک و توییتر، فضا بسیار فرق کرد ... آن زمان ها اصل اتفاق، انتشار محتوا بود ولی با رواج شبکه های اجتماعی، اهمیت انتشار محتوا و تعامل در این شبکه ها همسطح شدند. کم کم یوتیوب و شبکه های پیام رسان هم رسیدند و اینجا بود که تعاملات...

کلاس های مجازی

کلاس های مجازی یک دانش حقیقی در فضای مجازی

کلاس های مجازی امروزه یک مرجع بزرگ یادگیری مجازی محسوب میشوند. کلاس های آنلاین مجازی و دوره های آموزش اینترنتی بستری برای پیشرفت سطح دانش جامعه هستند. کلاس های مجازی، یک دانش حقیقی در فضای مجازی ... روزگاری بود که تنها مرجع پیشرفت جوانان و یادگیری و آشنایی دانش ها جدید دانشگاه بود. قدیمی ها به یاد دارند جوانانی که گاها سالها پشت کنکور میماندند تا بتوانند وارد دانشگاه شوند. شاید اگر آن موقع کسی میگفت در آینده هر کسی در دست خود یک دانشگاه عظیم خواهد داشت کسی حرف او را متوجه نمیشد. کلاس مجازی اما امروز همه ما به منبع بی انتهای دانش های...

قاعده ناگفته اینستاگرام و عاقبت قصه!

قاعده ناگفته اینستاگرام

قاعده ناگفته اینستاگرام چندی قبل یکی از مدیران اینستاگرام در یکی از مصاحبه هایش گفته بود؛ مبنای کار ما این بوده است که وقتی مخاطب گوشی همراه خود را آنلایک میکند، ناخودآگاه به سراغ اینستاگرام برود و آن را باز کند. و ما الان شاهد این موضوع هستیم که فرد وقتی حتی ۵ دقیقه زمان خالی دارد برای استراحت، بین درس خواندن، بین جلسات، در اداره، در خانه و موقع کار کردن به سرعت به سراغ اینستاگرام می رود و آن را چک میکند. این خاصیت شبکه های اجتماعی در فضای مجازی است. درگیر کنندگی که این شبکه ها ایجاد میکنند و جذابیت بصری آنها...

متن اساسنامه سازمان امنیت ملی آمریکا

متن اساسنامه سازمان امنیت ملی آمریکا

متن اساسنامه سازمان امنیت ملی آمریکا با صراحت کامل پرده از جاسوسی آمریکا نسبت به دیتای تمام دنیا بر می دارد. در قسمتی از متن اساسنامه سازمان NSA آمریکا آمده است "شنود الکترونیک مخابراتی، در سراسر جهان (تلفن همراه، دورنگار، ایمیل، و اینترنت) و همچنین دریافت و واکاوی نگاره‌های ماهواره‌ای، در حوزه وظایف سازمان امنیت ملی آمریکا است." طبق این نوشته یکی از وظایف این سازمان در اساسنامه آن جاسوسی از تمام دنیا قرار داده شده است و به دلیل اهمیت دیتای به دست آمده برای تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها این سازمان به خوبی به این وظیفه خود در طول سالهای گذشته...

خوراک مغز در مهمانی ها

خوراک مغز در مهمانی ها

خوراک مغز در مهمانی ها را مورد توجه قرار می هید. مهمانان ما علاوه بر غذای جس می توانند خوراک فکری و روحی نیز از ما دریافت کنند. سر سفره مهمانی ها، به غذای مهمان ها فوق العاده توجه می کنیم تا همه چیز کامل باشد. از زیتون پرورده تا انواع ترشیجات. غذای شیک و لوکس و تمیز. اما چقدر به خوراک مغزمان توجه می کنیم؟ اینکه قبل و بعد غذا راجع به چه موضوعی صحبت می کنند؟ چرا در مورد مهمانان خود و حتی زمانی که خود ما به مهمانی می رویم به این موضوع توجه نداریم که چه خوراک های فکری و...

مدیریت استفاده از فضای مجازی

مدیریت استفاده از فضای مجازی

مدیریت استفاده از فضای مجازی مشخص می کند چه برندی رشد کند و چه مدلی تبدیل به مد روز شود و حتی جنگ نرم توسط مدیریت رسانه ها اتفاق می افتد. در جامعه ما اتفاق تلخی رقم خورده است. جامعه ما متاسفانه به سمت و سویی رفته است که رسانه ها مردم را مدیریت و کنترل می کنند. به تعبیری به جای اینکه مردم بر رسانه ها حکومت کنند، رسانه ها بر مردم حکومت می کنند و بر افکار مردم حاکم هستند. امروزه عملا رسانه ها هستند که برای ما مشخص می کنند چه غذایی خوشمزه است. مدل کیف و کفش ما را رسانه...