شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی

ویدئو، عکس نوشته و پادکست های شبکه های اجتماعی
تنهایی مجازی

تنهایی مجازی

تنهایی مجازیتوی کافه ها همیشه یکی سر یه میز تنهاست ... شبیه یه اتفاق آشنا توی چت ها ... مدت زیادی از زمانی که خانواده ها عادت داشتند هر شب به دور هم جمع شوند و از گرما و صمیمیت جمع لذت ببرند نگذشته است. اما حالا جمع های خانوادگی و فامیلی سرد شده و جمع های مجازی گرم! در این دروهمی های مجازی نمیشود خوب فهمید چه کسی چه حس و حالی دارد. صادقانه مگر میشود با خواند پیام یک شخص حال او را فهمید؟ این میشود که در همین جمع ها هم بدون این که بدانیم خیلی ها تنها هستند. تنهایی های مجازی تاثیر رسانه...

اعتیاد به شبکه های اجتماعی

اعتیاد به شبکه های اجتماعی

اعتیاد به شبکه های اجتماعی و اعتیاد به فضای مجازی ناشی از تربیت رسانه ای اشتباه است. اعتیاد به اینستاگرام یک روزه به وجود نمی آید.۲ ساعت و نیم فیلم رو با دقت نگاه میکنیم اما، یه نماز ۵ دقیقه ای برامون کوه میشه! اعتیاد به شبکه های اجتماعیچند بار شده که نمازمان قضا شده باشد؟ و چند بار از آن زمان ها دلیل موجهی برای آن داشته ایم؟ یا دلیلی برای آن بتراشیم که از نظر خودمان موجه است؟!فیلم هایی که هر زمانی میتوان آنها را دید. گفتگوهایی که هر زمانی میشود آنها را انجام داد. شبکه های اجتماعی که حتی اگر چکشان نکنیم...

نقاب زیبای مجازی

نقاب زیبای مجازی ، زیست مجازی خیلی از آدم ها …

نقاب زیبای مجازی ، زیست مجازی خیلی از آدم ها ...حقیقت این است که وقتی به تصویر برخی افراد در شبکه های اجتماعی نگاه میکنیم خودشان را نمیبینیم. بلکه تنها نقابی میبینیم که شخص با آن در این شبکه ها ظاهر می شود. گاهی نقابی از جنس خوشحالی ، گاهی نقابی از جنس تجمل و مدگرایی ، گاهی نقاب موفقیت ، گاهی نقاب غم و ...خاصیت فضای مجازی این است که به افراد این فرصت را میدهند، تا آن چه که همیشه در آرزویش بودند و آن کسی که همواره میخواستند باشند را تحقق ببخشند. البته فقط در این دنیای مجازی! نه در...

ساختار شناسی در شبکه های اجتماعی

ساختار شناسی در شبکه های اجتماعی

ساختار شناسی در شبکه های اجتماعی برای افزایش سرعت و رشد لازم است. ساختار شاسی فضای مجازی به همراه خلاقیت به شما کمک می کند تا از رقیبان خود پیشی گرفته و بیشتر دیده شوید.بعضی ها فکر می کنند که در هر فضایی باید هر محتوایی را منتشر کرد در صورتی که اصلا اینطور نیست. شبکه های مختلف حسب ساختارهای مختلف ایجاد شده اند. به این معنا ه توییتر ساختار مختص به خود دارد به این معنا که اگر شما می خواهید در آن محیط فعالیت کنید باید حسب این شرایط رفتار کنید. این شرایطی که گفته می شود الزاما امکانات نیست. هر شبکه...

انواع شبکه های اجتماعی و تعریف آنها

انواع شبکه های اجتماعی و تعریف آنها

مفهوم «شبکه» بر این حقیقت تاکید دارد که هر فرد گره های ارتباطی با دیگر افراد دارد، با افرادی که هر کدام از آنها به نوبه خود به عده کم، متوسط و یا زیادی از دیگران گره خورده اند. عبارت «شبکه ی اجتماعی» به مجموعه ای از کنشگران و ارتباطات و گره های ارتباطی میان آنها اشاره دارد. گره ها در گراف شبکه اجتماعی افراد جامعه هستند، و خطوط یا یال هایی که بین گره ها رسم شده است، ارتباطات میان افراد جامعه را مدلسازی می نماید. رسانه های اجتماعی در اشکال و عنواین مختلف وجود دارند اما هدف اصلی همه آنها ارتباط وا...

چهاردیواری مجازی

چهاردیواری مجازی

چهاردیواری مجازی با هزار مش گوش دار! خیلی راحت در شبکه های اجتماعی هر حرفی را که بخواهیم میزنیم. هر تصویری که بخواهیم به اشتراک میگذاریم. از مسائل خصوصی خود صحبت میکنیم و به راحتی به هر کسی اعتماد میکنیم. غافل از اینکه از زمین تا آسمان فرق است بین دنیای مجازی و واقعی و چهار دیواری امن منزل. در رسانه ها حریم خصوصی دیگر معنای خود را به شکلی که میشناسیم ندارد. داده ها ما به راحتی میتواند در اختیار افراد مختلف قرار بگیرد. حساب های کاربری ناامن و جلعی بسیاری وجود دارند که تنها به قصد سو استفاده از افراد در این شبکه ها...

ظرفیت در فضای مجازی

ظرفیت در فضای مجازی

ظرفیت در فضای مجازیامکانات می تواند استعداد های انسان را از کار بیندازد و نظم را از بین ببرد. تنوع می تواند تمرکز انسان را نابود کند و فراوانی میتواندن فراموشی به بار بیاورد. نیمخواهم فقر و محدودیت را تحسین کنم ولی برخوداری از امکانات ظرفیت میخواهد. بعضی ها با یک گوشی موبایل نظم روح و رفتارشان بهم میریزد. علیرضا پناهیان ظرفیت در فضای مجازیوسیله کوچکی که همیشه به همراه ماست و بعضی از ما نمیتوانیم حتی زندگی بدون آن را تصور کنیم، در حقیقت مانند یک شمشیر دو لبه است. استفاده به جا از آن میتواند منجر به موفقیت هایی شود آینده انسان را...

قاعده ناگفته اینستاگرام و عاقبت قصه!

قاعده ناگفته اینستاگرام

قاعده ناگفته اینستاگرامچندی قبل یکی از مدیران اینستاگرام در یکی از مصاحبه هایش گفته بود؛ مبنای کار ما این بوده است که وقتی مخاطب گوشی همراه خود را آنلایک میکند، ناخودآگاه به سراغ اینستاگرام برود و آن را باز کند.و ما الان شاهد این موضوع هستیم که فرد وقتی حتی ۵ دقیقه زمان خالی دارد برای استراحت، بین درس خواندن، بین جلسات، در اداره، در خانه و موقع کار کردن به سرعت به سراغ اینستاگرام می رود و آن را چک میکند.این خاصیت شبکه های اجتماعی در فضای مجازی است. درگیر کنندگی که این شبکه ها ایجاد میکنند و جذابیت بصری آنها...

ارزش شبکه های اجتماعی توییتر

ارزش شبکه های اجتماعی توییتر

ارزش شبکه های اجتماعی توییتر به مرجع و منبع دست اول بودن آن است.محتوای شبکه های پیامرسان و خیلی از سایت ها از سمت شبکه های اجتماعی جاری می شود به خصوص در بحث جریان های سیاسی، دینی و جریان های اجتماعی و مطالبه گرایانه. شبکه اجتماعی توییتر یکی از اصلی ترین این شبکه هاست. محتوایی که روی این شبکه منتشر می شود در بحث های سیاسی اقتصادی و اجتماعی برای مجموعه های مختلف مهم است. موضع گیری های مهم افراد از طریق توییتر و توسط خود آن افراد ارائه می شود. ارزش شبکه های اجتماعی توییتر کلی مطلب کابردی، جالب و زیبا را به راحتی...

درک احساسات در فضای مجازی

درک احساسات در فضای مجازی

درک احساسات در فضای مجازی در فضای مجازی ، چه یک پست در یک وبسایت و وبلاگ باشد و چه یک پیام در چت خصوصی لحن های ما الزاما مورد تصور طرف مقابل قرار نمی گیرد. این به چه معناست؟ برای مثال من یک حس خوب دارم اما ممکن است کلماتی که استفاده میکنم یک حس خنثی را به خواننده من منتقل کند. یا حتی یک حس منفی.به همین دلیل بسیار مهم است که نکات مهم و مباحث مهم را چه جلسه ی مهم در گروه باشد چه یک صحبت دو نفره با یک همکار؛ این موارد به شکل حضوری مطرح شوند. تا کلمات...

منبع درآمد شبکه های اجتماعی

منبع درآمد شبکه های اجتماعی

منبع درآمد شبکه های اجتماعیتا بحال از خودمون پرسیدیم که، درآمد شبکه های اجتماعی و پیام رسان از کجاست؟!منبع درآمد شبکه های اجتماعیتا به حال برایتان سوال نشده است که ای همه امکانات جذاب در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی چطور رایگان در اختیار شما قرار گرفته است؟ هر چند وقت یکبار آپدیت ها و امکانات بهتر و به روز تری نیز به این برنامه ها اضافه میشوند و همه سریعا نسخه های جدیدتر را نصب میکنند. به راستی درآمد این شبکه ها که صدها و هزاران کارمند در حال مدیریت و کار بر روی آن هستند از کجا تامین میشود؟در...

قدرت جستجوگرها و شبکه های اجتماعی

قدرت جستجوگرها و شبکه های اجتماعی

قدرت جستجوگرها و شبکه های اجتماعی خیلی از وقت ها دید ما نسبت به ابزار هایی که از آن ها استفاده میکنیم؛ "یک سری ابزار ساده و کار راه بنداز است." به این صورت که از این ابزار استفاده میکنیم به نفع خودمان، در صورتی که شاه راه و شاه کلید اصلی در واقع در دست ما و در همین رسانه ها است. اگر ما قدرت تحلیل و قدرت تفکر در باره این رسانه ها را داشته باشیم نوع تعامل با این رسانه ها متفاوت خواهد بود. ممکن است فکر کنیم که به این رسانه ها مسلط هستیم اما در واقعیت اینطور نیست و قدرت...