شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی

ویدئو، عکس نوشته و پادکست های شبکه های اجتماعی
پشت صحنه اینستاگرام

پشت صحنه اینستاگرام

پشت صحنه اینستاگرام چیست؟ آدم ها، بهترین لحظه زندگیشون رو استوری می کنن، از لحظه ژولیدگی و بد اخلاقی هاش هم خبر داری؟ خیلی از ما این روزها اینستاگرام را بر روی گوشی همراه خود داریم. گهگداری به آن سری میزنیم و از آن برای پیگیری اخبار یا سرگرم شدن استفاده میکنیم. روزانه صدها عکس و ویدئو از زندگی افراد در آن میبینیم. اما تا چه حد آنها را باور میکنیم؟ تا چه اندازه اطمینان داریم که با حقیقت رو به رو هستیم؛ یا حداقل با تمام آن؟! پشت صحنه اینستاگرام آدم ها دوست ندارند که کسی مشکلات و گره های زندگی شان را بفهمد. دلشان میخواهد که...

دلخوشی های امروزی

دلخوشی های امروزی

دلخوشی های امروزی در اثر دلبستگی به فضای مجازی و شبکه های اجتماعی رنگ و بوی تازه ای گرفته است. میزان فالوور، لایک و کامنت جای لذت بردن از یک لیوان چای گرم در کنار طبیعت را از خیلی آدم ها گرفته است. دنیای امروز: دلخوشی به لایک ها، فالوور ها، کامنت ها و دیگر هیچ! شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد یک دفعه از خواب بیدار میشید و گوشیتون رو چک می کنید که چه کامنت جدیدی دریافت کرده اید و یا شخصیت محبوب شما چه پست تازه ای گذاشته است و آیا کسی به دایرکت شما پیام داده است؟ دلخوشی های امروزی دلخوشی خیلی...

اهمیت حریم خصوصی

اهمیت حریم خصوصی | زوج خوشبخت و فالوور دزد

اهمیت حریم خصوصی همیشه وقتی صحبت از حریم خصوصی می شود برخی از افراد هستند که میگویند؛ انقدر سختش نکیند، انقدر روحیه مردم را کسل نکنید، انقدر درگیر چیزهای پیش پا افتاده شان نکنید. اما یکی از مصادیق جالب قصه داستانی است که چند وقت پیش اتفاق افتاد. یک زوج جوان که لحظات مختلف زندگیشان را به شکل لایو برای دیگران به اشتراک میگذاشتند. و از جانب فالوور های خود لایک و نظر دریافت میکردند. یک دزد به طور اتفاقی با پیج این زوج آشنا میشود و این دو نفر را فالوو میکند.     خیلی ساده وقتی که یک شب که این خانم و آقا برای گردش...

نقاب قشنگ مجازی

نقاب قشنگ مجازی

نقاب قشنگ مجازی خیلی از خیانت ها از چهره های ساختگی و نقاب های قشنگ شروع میشه ... سادگی و اعتماد زودهنگام در فضای مجازی علت شکست خیلی از افراد بوده است. آدم ها در فضای مجازی میتوانند هر نقابی که بخواهند به چهره شان بزنند. دزد میتواند خیّر باشد. دروغگو میتواند درستکار باشد و یک سو استفاده گر میتواند صادق ترین و معتمد تری فرد باشد.   نقاب قشنگ مجازی   گرگ هایی که در لباس بره از طریق رسانه های اجتماعی وارد زندگی افراد میشوند و با عالی و زیبا نشان دادن همه چیز، افراد را نسبت به زندگی خود ناامید و سرخورده میکنند. این افراد سودجو...

توهین در فضای مجازی

توهین در فضای مجازی

توهین در فضای مجازی چه چیزی به ما اضافه میکنه؟ هیچی! ولی خیلی از چیزا رو از ما کم میکنه ... کافیست یکی از پست های اینستاگرام را باز کنیم. فرقی نمیکند چه باشد و محتوای خوبی داشته باشد یا بد. به محض باز کردن قسمت کامنت ها با انبوهی از فحش ها و حرف های رکیک مواجه میشویم! گاهی حتی دلیلی هم برای این رفتار نمیتوان یافت. اما امان از عادت. انسان ها همه چیز را با عادت بد توجیه میکنند. ذهن به چیزهای بد عادت میکند و بدون منطق و تامل آن را پیاده میکند.   توهین در شبکه های اجتماعی   استفاده از ابزارهایی که در...

نقاب زیبای مجازی

نقاب زیبای مجازی ، زیست مجازی خیلی از آدم ها …

نقاب زیبای مجازی ، زیست مجازی خیلی از آدم ها ... حقیقت این است که وقتی به تصویر برخی افراد در شبکه های اجتماعی نگاه میکنیم خودشان را نمیبینیم. بلکه تنها نقابی میبینیم که شخص با آن در این شبکه ها ظاهر می شود. گاهی نقابی از جنس خوشحالی ، گاهی نقابی از جنس تجمل و مدگرایی ، گاهی نقاب موفقیت ، گاهی نقاب غم و ... خاصیت فضای مجازی این است که به افراد این فرصت را میدهند، تا آن چه که همیشه در آرزویش بودند و آن کسی که همواره میخواستند باشند را تحقق ببخشند. البته فقط در این دنیای مجازی! نه در...

قدرت جستجوگرها و شبکه های اجتماعی

قدرت جستجوگرها و شبکه های اجتماعی

قدرت جستجوگرها و شبکه های اجتماعی خیلی از وقت ها دید ما نسبت به ابزار هایی که از آن ها استفاده میکنیم؛ "یک سری ابزار ساده و کار راه بنداز است." به این صورت که از این ابزار استفاده میکنیم به نفع خودمان، در صورتی که شاه راه و شاه کلید اصلی در واقع در دست ما و در همین رسانه ها است. اگر ما قدرت تحلیل و قدرت تفکر در باره این رسانه ها را داشته باشیم نوع تعامل با این رسانه ها متفاوت خواهد بود. ممکن است فکر کنیم که به این رسانه ها مسلط هستیم اما در واقعیت اینطور نیست و قدرت...

ارزش شبکه های اجتماعی توییتر

ارزش شبکه های اجتماعی توییتر

ارزش شبکه های اجتماعی توییتر به مرجع و منبع دست اول بودن آن است. محتوای شبکه های پیامرسان و خیلی از سایت ها از سمت شبکه های اجتماعی جاری می شود به خصوص در بحث جریان های سیاسی، دینی و جریان های اجتماعی و مطالبه گرایانه. شبکه اجتماعی توییتر یکی از اصلی ترین این شبکه هاست. محتوایی که روی این شبکه منتشر می شود در بحث های سیاسی اقتصادی و اجتماعی برای مجموعه های مختلف مهم است. موضع گیری های مهم افراد از طریق توییتر و توسط خود آن افراد ارائه می شود. ارزش شبکه های اجتماعی توییتر کلی مطلب کابردی، جالب و زیبا را به راحتی...

چقدر درگیر فضای مجازی هستیم

درگیر فضای مجازی هستیم

چقدر درگیر فضای مجازی هستیم صادقانه به این سوال پاسخ دهیم. چقدر درگیر فضای مجازی هستیم؟ اگر اینترنت را از ما بگیرند تا چه حد آشفته و کلافه خواهیم شد؟ در اینجا ما از استفاده از اینترنت برای کسب و کار و تجارت صحبت نمیکنیم. از اینترنت به مفهوم ابزاری که دقایق و بعضا ساعاتی از روز ما را تنها به جهت استفاده های نه چندان مفید، و گاهی حتی مخرب به خود اختصاص میدهد صحبت میکنیم.   درگیر فضای مجازی اعتیاد به استفاده از اینترنت مقوله ای است که رفته رفته به یک معضل بدل شد و اکنون از کودک تا پیر همه به نوعی به آن...

اعتیاد به شبکه های اجتماعی

اعتیاد به شبکه های اجتماعی

اعتیاد به شبکه های اجتماعی و اعتیاد به فضای مجازی ناشی از تربیت رسانه ای اشتباه است. اعتیاد به اینستاگرام یک روزه به وجود نمی آید. ۲ ساعت و نیم فیلم رو با دقت نگاه میکنیم اما، یه نماز ۵ دقیقه ای برامون کوه میشه!   اعتیاد به شبکه های اجتماعی چند بار شده که نمازمان قضا شده باشد؟ و چند بار از آن زمان ها دلیل موجهی برای آن داشته ایم؟ یا دلیلی برای آن بتراشیم که از نظر خودمان موجه است؟! فیلم هایی که هر زمانی میتوان آنها را دید. گفتگوهایی که هر زمانی میشود آنها را انجام داد. شبکه های اجتماعی که حتی اگر چکشان نکنیم...

مصرف گرایی توسط شبکه های اجتماعی

مصرف گرایی توسط شبکه های اجتماعی

مصرف گرایی توسط شبکه های اجتماعی از عدم مدیریت مصرف رسانه ای برخی افراد ایجاد می شود. مصرف گرایی یکی از اتفاقات تلخی است که شبکه های اجتماعی ایجاد می کنند، فلان مارک، فلان مدل، فلان ساختار و همین آدمها را به سمتی می برد که متفاوت باشند. البته متفاوت بودن به هر قیمتی. لباس های آنچنانی استفاده کنند حتی لباس های پوشیده اما مارک فلان مدل فلان این اتفاقات اصلا اتفاقات شیرینی نیست زندگی ما را به سمت مصرف گرایی می برد آقایی که کارمنده در یک خانواده مقید هزینه های معمولی زندگیش را به سختی تامین می کند گرفتاری خانمش در مصرف گرایی را با...

شبکه های اجتماعی یا انفرادی

شبکه های اجتماعی یا انفرادی

شبکه های اجتماعی یا انفرادی را از کسانی که با تمام افراد خانواده خود و بستگان قطع ارتباط کرده اند بهتر می توان تشخیص داد. این افراد چه چیزی را از دست داده اند و چه چیزی را بدست آورده اند. مهمان های زمان گذشته و مهمان های الان را باهم مقایسه کنید. در گذشته همه کنار هم بودند و باهم معاشرت می کردند. اما الان چی؟ ماها درگیر فضاهای غلط رسانه ای شدیم. فضاهای غلط، فضاهای اشتباه رسانه ای. ما در هر مکانی از رسانه ها استفاده می کنیم و مدیریت مصرف دیگر برای ما مطرح نیست. هر مکانی که کوچکتری فرصت را بدست...