سواد رسانه ای

شناخت و اصول جنگ روانی

شناخت و اصول جنگ روانی

شناخت و اصول جنگ روانی

شناخت و اصول جنگ روانی برای شناخت حملات دشمن و مقابله به موقع با آن حملات اهمیت دارد. برای انجام یک عملیات روانی و تبلیغات موثر و موفق ابتدا باید با جنگ روانی آشنایی کامل داشته باشیم.

همه ما راجع به جنگ روانی زیاد شنیدیم ولی واقعیت جنگ روانی چیست؟
اگر بخواهیم اطلاعات خودمان را افزایش دهیم یا حتی در مقابل جنگ های روانی موجود سپر داشته باشیم
یا حتی نه، خودمان بخواهیم یک جنگ روانی علیه دشمن انجام دهیم باید اول جنگ روانی را بشناسیم.

یک نمونه از جنگ روانی این است که شما بیایید افکار مردم را به سمت یک فرد یا یک جریان مثبت یا منفی کنید.
یعنی به شکل منطقی مخاطب خاکستری را به سمتی ببریم که احساساتش مدیریت شود.

خیلی از مردم مبنای زندگیشان احساساتشان است،
شاید فکر کنید که اینطور نیست ولی واقعیت قصه همین است.
شاید خیلی از اوقات برای توجیه این مسئله به دنبال دلیل منطقی باشند اما آن احساسات است.

ابزار جنگ روانی چیست؟

طبیعتا ابزاری است به نام رسانه. شما باید پیام خودتان را به ذهن مخاطب برسانید تا بتوانید روی آن تاثیر گذار باشید.
این پیام امروزه از طریق رسانه به ذهن مخاطب ارسال می شود.

در جنگ روانی باید حواسمان به یک نکته فوق العاده ظریف و در عین حال مهم باشد و آن نکته کلمات است.
یعنی چی؟ کلماتی که در زندگی روزمره مان استفاده می کنیم نقش ایجاد یک تعامل را بازی می کند.

اگه به دنبال چند صوت پر محتوا، کابردی، جالب و زیبا در موضوع شناخت و اصول جنگ روانی هستید لطفا با آرامش کامل و به راحتی صوت های زیر را بشنوید.
برای شنیدن، صوت ها زیر را پلی کنید و لذت ببرید.

https://dl.savaderesane.ir/sound/podcast/shenakht_va_osoole_jange_ravanei_1.mp3?_=1

 

https://dl.savaderesane.ir/sound/podcast/shenakht_va_osoole_jange_ravanei_2.mp3?_=2

 

https://dl.savaderesane.ir/sound/podcast/shenakht_va_osoole_jange_ravanei_3.mp3?_=3

 

https://dl.savaderesane.ir/sound/podcast/shenakht_va_osoole_jange_ravanei_4.mp3?_=4

 

https://dl.savaderesane.ir/sound/podcast/shenakht_va_osoole_jange_ravanei_5.mp3?_=5

شما هم می توانید در ارتقای سطح سواد رسانه ای جامعه سهیم باشید.
نظرات و تجربیات خود را در مورد مطالب این صفحه با دیگران به اشتراک بگذارید.

خروج از نسخه موبایل