قدرت جستجوگرها و شبکه های اجتماعی

قدرت جستجوگرها و شبکه های اجتماعی

قدرت جستجوگرها و شبکه های اجتماعی

قدرت جستجوگرها و شبکه های اجتماعی
خیلی از وقت ها دید ما نسبت به ابزار هایی که از آن ها استفاده میکنیم؛
“یک سری ابزار ساده و کار راه بنداز است.”
به این صورت که از این ابزار استفاده میکنیم به نفع خودمان،
در صورتی که شاه راه و شاه کلید اصلی در واقع در دست ما و در همین رسانه ها است.
اگر ما قدرت تحلیل و قدرت تفکر در باره این رسانه ها را داشته باشیم نوع تعامل با این رسانه ها متفاوت خواهد بود.
ممکن است فکر کنیم که به این رسانه ها مسلط هستیم اما در واقعیت اینطور نیست و قدرت جستجوگرها و شبکه های اجتماعی را نشناخته ایم.
مثلا سرچ اینستاگرام یا تویتتر است که ما را میبرد به سمت محتوایی که میخواهد؛
و ما در نهایت فقط یک مصرف کننده هستیم.

 

 

واقعیت تلخ قصه تسلط این رسانه ها در فضای مجازی بر ما است.
این نکته شاید واقعا خیلی اوقات در ذهن ما مغفول واقع شود.
نتایجی که از جستجوهایی که در گوگل دریافت میکنیم؛
حتی گاهی اوقات بدون رفتن به صفحه دوم نتایج محتوای ارائه شده را میپذیریم.
و این یعنی گوگل هر کسی را بخواهد در آن جایگاه قرار میدهد؛
و در بطن قضیه یعنی هر تفکری را که بخواهد به ما عرضه میکند.
و این تنها قدرت یک جستجوگر مانند گوگل است و در نظر بگیریم که شبکه اجتماعی مثل اینستاگرام چه قدرتی میتواند داشته باشد!
به تمامی این موارد تسلط بر ایجاد موج های مجازی را هم اضافه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.