لایه های رسانه ای ۱ – اهمیت تدوین

لایه های رسانه ای اهمیت تدوین

لایه های رسانه ای ۱ – اهمیت تدوین

لایه های رسانه ای اهمیت تدوین

 

خیلی از اوقات وقتی که مشغول تماشای فیلم و یا سریالی هستیم ذهن ما در نگاه اول پیام اولیه این محتوا را دریافت میکند.
در حالی که ساختار رسانه ها به صورت لایه ای است و تنها در یک بخش خلاصه نمیشود.
بنابراین پیامی که ذهن ما دریافت میکند تنها یک پیام ابتدایی از این ویدئو یا عکس است.

اما مغز هر چه که زمان بیشتری را صرف مشاهده رسانه میکند و فیلم به جلو میرود پیام ها متفاوت میشوند و برداشت ها تنوع بیشتری پیدا میکنند.
تدوین یک فیلم و نحوه چیدمان سکانس های مختلف و ترتیب قرار گرفتن آنها،
و همچنین چیدمان المان های استفاده شده در کلیپ یا فیلم رابطه مستقیمی با انتقال پیام رسانه به مخاطب دارد.

بار فکری که جابجایی یک سکانس میتواند برای مخاطب ایجاد کند بسیار بیشتر از آن چیزی است که تصور میکنیم.
تدوین درست میتواند پیام محتوای شما را تا مدت طولانی تر در ذهن مخاطبتان نگه دارد.

و بالعکس تدوین غیر اصولی و بی قاعده به تدریج همه یا بخشی از آن پیام را دچار نقص خواهد کرد.
انتخاب پیام درست تنها کافی نیست راه های انتقال آن هم باید استاندارد و بر طبق اصول باشند.
در بحث لایه های رسانه ای اهمیت تدوین بسیار برجسته است.

اشتراک گذاری پست

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × چهار =