لایه های رسانه ای ۲ – اهمیت موسیقی

اهمیت موسیقی

لایه های رسانه ای ۲ – اهمیت موسیقی

یکی از مباحثی که در فضای رسانه به آن توجه زیادی نمیشود اهمیت موسیقی پس زمینه یا بک گراند محتواهای مختلف است.
حسی که به وسیله موسیقی به همراه پیام به مخاطب منتقل میشود میتواند مکمل این پیام باشد و یا ناقص کننده آن.
این ها اتفاقاتی هستند که ما در ظاهر به آنها توجه نمیکنیم اما آنها تاثیر خود را دارند.
کلیپ یا فیلم و پادکست به وسیله این آیتم ها هستند که تاثیر گذاری برای طولانی مدت پیدا میکنند؛
و مخاطب را مجذوب خود میکنند.

خیلی اوقات فکر میکنیم موسیقی و تدوین و … اجزای فرعی کار محسوب میشوند و اهمیت آنها نیز در درجه دوم قرار میگیرد.
در صورتی که این المان ها هستند که محتوای ما را میسازند و جزء اصلی آن هستند.
برای مثال موسیقی های معروف و زیبای بسیاری را شنیده ایم که در واقع برای یک فیلم ساخته شده بودند.
اما نام و نشانی از آن فیلم نیست در صورتی که موسیقی آن سالهاست که گوش داده میشود.
شاید برای انتخاب موسیقی مناسب برای یک کلیپ سه دقیقه ای ۳ روز زمان صرف کنید.
باید بگوییم کاملا ارزش آن را دارد،
زیرا تاثیر بسیار مهمی در انتقال و ماندگاری پیام شما در ذهن مخاطب خواهد داشت.

اشتراک گذاری پست

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 17 =