استارتاپ، چالش و راهکار ها

استارتاپ، چالش و راهکار ها

استارتاپ، چالش و راهکار ها

استارتاپ، چالش و راهکار ها مجموعه ای از ۹ کلیپ آموزشی کاربردی است که رمز موفقیت استارتاپ را برای شما توضیح می دهد و بهدلایل شکست استارتاپ ها می پردازد.

بازار عرضه

همانطور که در دنیای حقیقی برای فروش خدمت و یا محصول خود مکانی را در نظر میگیریم که دسترسی مخاطبین آن خدمت یا محصول به آن در بالاترین حد خود باشد،
برای کسب و کاری های نو در فضای مجازی نیز باید به این نکته توجه کنیم که سرمایه گذاری خود را در کجا و برای کدام دسته از مخاطبین انجام میدهیم و بازار عرضه برای ما کجاست؟

 

برخی فکر میکنند صرف شروع یک کسب و کار نو و ایجاد یک استارتاپ یا شرکت نوپا با ایده ای خوب ضامن موفقیت آنهاست.
اگر فکر میکنید عرضه یک محصول یا خدمت خوب با یک قیمت مناسب میتواند برای شما موفقیت به ارمغان بیاورد باید بگوییم اینطور نیست!

کسب و کارهای اینترنتی و استارت‌آپ ها برای طی کردن مسیر موفقیت باید قواعد مشخصی را پیش بگیرند.

دنیای واقعی را در نظر بگیرید که یک فروشگاه با اجناس عالی در حاشیه یک اتوبان احداث شده است.
مطمئنا این فروشگاه موفق نخواهد شد.
یا فروشگاهی را در نظر بگیرید که در یکی از خیابان های پر تردد شهر که مردم عادی از آن استفاده میکنند اقدام به فروش محصولات تخصصی کند.
نتیجه باز هم خوب نخواهد بود.

قصه در دنیای مجازی نیز به همین صورت است.
صرفا داشتن یک فروشگاه اینترنتی ضامنی برای موفقیت و رسیدن به فروش خوب نیست.
قبل از همه چیز باید بازار عرضه خود را شناسایی و نیازسنجی کنید.

نیاز سنجی استارتاپ

پیش از عرضه محصول قدم اول شناختن مخاطب هدف و نیاز سنجی استارتاپ اوست.
شناخت نیاز کنونی مخاطبان بر روی فاکتور هایی مانند کیفیت محصول، قیمت گذاری، نحوه عرضه، زمان عرضه، محل خدمت دهی و …
بسیار تاثیر گذار است و لازمه شروع به کار در استارتاپ.

 

عرض محصول به مخاطب قواعدی دارد که باید رعایت شود.
اولین کار برای شروع استارتاپ این است که نیاز های مخاطب را بسنجیم.
اینکه چه قشری از جامعه و با چه بودجه ای مخاطب ما هستند.
برای عرضه محصول بهتر است محصول مورد نظر را با کیفیت عالی و با قیمت بالا عرضه کنیم؟،
یا محصولی با کیفیت متوسط و با قیمت معمولی عرضه نماییم.
باید بسنجیم چند درصد از مخاطبین مورد اول و چند درصد مورد دوم را ترجیح میدهند.
بهترین شیوه های تخفیف دهی و جشنواره ها را شناسایی کنیم و علاقه مندی های مخاطبن را بررسی نماییم.
شیوه ی فروش محصول و نحوه عرضه خدمات همگی باید پس از بررسی نیاز کاربران تصمیم گیری شوند.
اگر بدون تحقیق و نیاز سنجی استارتاپ درمورد کوچک ترین مسائل مانند تبلیغات جزئی و … تصمیم بگیریم
این محتوا با سلیقه و علایق مشتریان همخوانی نخواهد داشت و قدم مثبتی نخواهد بود.

شیوه قیمت گذاری در استارتاپ

در بحث قیمت گذاری محصول یا خدمت، شیوه قیمت گذاری در استارتاپ باید به صورت شناور انجام شود.
قیمت شناور به این معناست که مخاطبین را دسته بندی کنیم و با توجه به این دسته بندی ها و شرایط مخاطبین قیمت محصول خود را مشخص کنیم.
این امر هم تجربه خرید لذت بخشی به مخاطب میدهد و هم موجب توسعه کسب و کار می شود.

شیوه قیمت گذاری در استارتاپ های یکی از مشکلاتی است که بسیاری از کسانی که
شروع به راه اندازی یک کسب و کار نوپا میکنند با آن مواجه میشوند.
فرض کنید محصولی در بازار با قیمت ۱۸۰۰۰ تومان عرضه میشود.
اگر این محصول از تولید کننده به قمیت ۱۲۰۰۰ تومان خریداری شود،
گذاشتن قیمت ۱۴۰۰۰ تومان برای آن جهت رسیدن اختلاف ۴۰۰۰ تومانی با بازار درست نیست.
قیمت ها میبایست شناور و در عین حال منصفانه و رقابتی باشد.
شیوه ی درست این است که با افزودن ۴۰۰۰ تومان سود، محصول را به قیمت ۱۶۰۰۰ تومان عرضه کنیم؛
تا هم فضای رقابتی ایجاد شود. و هم مشتری احساس کند که قیمت مناسبی پرداخت میکند و هم ما به سود معقولی میرسیم.
در مورد قیمت شناور باید به این صورت عمل کرد که برای مشتریان و مخاطب هایی که با بودجه محدود،
قصد خرید از فروشگاه ما را دارند بتوانند محصول را با قیمت ۱۴۰۰۰ تومان خریداری نمایند.
یکی از چالش های همه قیمت گذاری است استارتاپ، چالش و راهکار ها شما را در قیمت گذاری موثر و هدفمند یاری می کند.

پشتیبانی در استارتاپ

داستان عرضه محصول با فروش آن تمام نمی شود.
این داستان بلند بالا را باید در هر نقطه از آن برای مخاطب خود شیرین نگه دارید.
مشتری که پس خرید از شما در محصول یا خدمت نقصی مشاهده می کند
یا به مشکلی برمیخورد طبیعتا انتظار توجه و پشتیبانی در استارتاپ از سوی شما دارد.
دادن این حس امنیت به مخاطب که در هر مرحله در کنار او هستید باعث می شود همیشه در دور رقابت حاضر باشید.

ممکن است با این چالش مواجه شده باشید که محصولی را خریداری میکنید،
و پس از تحویل آن متوجه نقصی در محصول یا اشتباهی در سفارش میشوید.
در این زمان اولین گزینه ای که به ذهنتان میرسد استفاده از پشتیبانی استارتاپی است که از آن خرید کرده اید.
نبود یک پشتیبانی خوب و به موقع به راحتی میتواند یک کسب و کار قدرتمند را از دور رقابت خارج کند.
این پشتیبانی نه تنها برای فضای تجاری بلکه برای سایر موضوعات نظیر سایت های فرهنگی و مذهبی نیز باید وجود داشته باشد.
در واقع شما پیش از شروع استارتاپ باید در مورد شیوه پشتیبانی
و خدمات پس از فروش محصول یا عرضه خدمت تصمیم گیری کنید.

روش تخفیف دادن

نحوه تخفیف دادن باید دارای بار روانی مثبت باشد. روش تخفیف دادن صحیح الزاما در شکستن قیمت محصول نیست ،
بعضی اوقات این کار حتی نتیجه عکس میدهد و مخاطب را نسبت به محصول بدبین مکند.
گاهی خدماتی مانند پست رایگان میتوانند توجه مخاطب ها را به فروشگاه شما جلب کنند.

حتما با استارتاپ ها و سایت های فروشگاه های اینترنتی را دیده اید
که گاها تخفیف های زیادی بر روی یک محصول میدهند.
تخفیف ها بسیار ترغیب کننده هستند اما به شرطی که بار روانی داشته باشند.
برای مثال شما یک محصول را که در بازار قیمتی معادل ۱۵۰۰۰ تومان در بازار دارد برای فروش قرار میدهید.
اگر قیمت تمام شده برای شما ۱۱۰۰۰ تومان باشد باید تخفیفی برای محصول قرار دهید که برای مخاطب توجیح خرید داشته باشد.
حتی اگر گاهی مجبور شوید ده عدد از محصولات را به قیمت خرید به فروش برسانید.
این کار موجب میشود فروشگاه شما در چشم آن ده خریدار جذاب به نظر برسد و همین زمینه ای میشود برای معرفی بیشتر شما.
تخفیفات مناسبتی برای اعیاد و … میتواند بسیار مؤثر باشد.
روش تخفیف دادن به صورت تخفیفات ساعتی که در آن قیمت یک محصول را حتی با ضرر میدهید نیز میتواند در آینده برای شما خریداران زیادی به همراه بیاورد.
استارتاپ، چالش و راهکار ها به شما می آموزد که چگونه بیشترین بهره برداری از تخفیف ها را داشته باشید.

نحوه ارتباط با مشتری

یکی از مشکلاتی که استارتاپ ها را پس از رسیدن به قله در سراشیبی شکست قرار می دهد ندانسن شیوه درست نحوه ارتباط با مشتری است.
در دنیای استارتاپ ها به مشتریان دائمی نهنگ گفته میشود.
اینکه قادر باشید با ارائه ارزش ها و سرویس ها خدماتی خوب این مشتریان ارزشمند را حفظ کنید هنر پیشبرد موفق استارتاپ است.
گاهی با یک تخفیف، گاهی با یک تماس تشکر ، گاهی با یک نظر سنجی و …

 

در فضای استارتاپی مشتریانی داریم که به نام مشتریان وفادار.
کسانی که ما را میشناسند، از ما خرید میکنند، ما را معرفی میکنند و …
این مشتریان بسیار ارزشمند هستند و باید قدر آنها را دانست.
این قدردانی در نحوه ارتباط با مشتری میتواند به شکل های مختلف صورت بگیرد.
برای مثال زمانی که فرد محصول را سفارش میدهد با یک تماس کوچک از او تشکر کنیم.
یا برای مثال به این دسته از مشریان تخفیف های بالا ارائه دهیم.
مشکل خیلی از استارتاپ ها این است که سود در لحظه میخواهند و به مقادیر سود کم قانع نیستند.
غافل از اینکه این سیاست ها در داراز مدت نتیجه میدهد و برای ما مشتریان دائمی به ارمغان می آورد؛
نه صرفا مشتریانی که برای یک بار از ما خرید میکنند و تجربه خاصی از استارتاپ ما به دست نمی آورند.
نقش مشتریان وفادار در استارتاپ، چالش و راهکار ها بدون جایگزین است و حتما باید مد نظر قرار گیرد.

اهمیت رابط کاربری ساده

این روز ها سادگی در همه چیز حرف اول را میزد.
چند بار برای شما اتفاق افتاده است که به هنگام خرید از یک سایت،
به علت مراحل ثبت نام و فرم های گوناگون آن از خرید صرف نظر کرده باشید؟
برای موفقیت در فروش و توسعه کسب و کار کاربر مشتری باید به سادگی هر چه تمام تر
از سایت شما خرید کند و پروسه خرید برای همه قابل فهم و ساده باشد.
به همین دلیل در این ویدئو به دلیل اهمیت رابط کاربری ساده میپردازیم.

هنگامی که وارد یک فضای استارتاپی میشویم که در آن یک کالای فیزیکی یا دیجیتالی عرضه میشود؛
ما با یک پروسه طرف هستیم.یک سری کلیک باید انجام شود تا به مرحله پرداخت برسد و عملیات خرید انجام گیرد.
نکته مهم اینجاست که اگر ما دقت کافی نداشته باشیم و در طراحی این مراحل جوری عمل کنیم که برای مشتری پیچیدگی داشته باشد
طبیعتا مخاطب صفحه را بسته و به سراغ وبسایت دیگری خواهد رفت. و متاسفانه تنها از دست دادن مشتری نیست که در این بین اتفاق می افتد.
بلکه اکنون یک ذهنیت منفی نیز از فروشگاه ما در ذهن او ایجاد شده است.
اهمیت رابط کاربری ساده اینجاست که پروسه خرید باید همه فهم و به ساده ترین و در عین حال کاملترین شکل ممکن طراحی و اجرا شود.

اهمیت زمان در استارتاپ

یکی از چالش های استارتاپ ها این است که افرادی که یک استارتاپ را شروع میکنند پول هنگفتی میخواهند اما زمانی به آن نمیدهند.
یک تجارت مانند یک کودک است که باید به او توجه کرد و زمان صرف کرد تا رشد کند.
اهمیت زمان در استارتاپ از اجزای جدا نشدنی کسب و کار های این چنینی است.

بیشتر کسانی که استارتاپی را راه اندازی میکنند،
توقع دارند سریع به سود آوری برسد و همه هزینه های خرج شده را جبران کند.
این کسب و کار های نو بسیار حساس هستند. مانند یک کودک که اگر به آن توجه بیش از حد شود پر توقع بار می آید،
استارتاپ نیز به جایی میرسد که از کنترل خارج می شود و مدیریت کردن آن دشوار میشود.
و همینطور اگر به اندازه کافی به آن نرسیم و توجه لازم را نداشته باشیم مانند بچه ای که عقده درونی پیدا میکند،
به زودی زمین خواهد خورد و زحمات ما از دست خواهند رفت.
بنابراین اهمیت زمان در استارتاپ در اینجا مشخص میشود.
نکته مهم برای به موفقیت رسیدن یک استارتاپ این است که صبر داشته باشیم و به آن زمان بدهیم.
و پس از مدت کوتاهی توقع بازدهی ۱۰۰ درصدی نداشته باشیم.

اهمیت تحقیق و پژوهش در استارتاپ

در خصوص استارتاپ، چالش و راهکار ها علت شکست خیلی از استارتاپ ها این است که پیش از شروع آن تحقیق کافی نمیکنند.
صرف اینکه محصولی نیاز جامعه باشد تولید و عرضه آن موجب موفقیت نمیشود.
فاکتور های بسیاری وجود دارند که موفقیت یا شکست یک استارتاپ را تعیین میکنند.
که تحقیق و پژوهش در استارتاپ از مهمترین آنهاست.

در استارتاپ ملاک موفقیت تنها این نیست که قشری از جامعه به محصول یه خدمتی که میخواهیم عرضه کنیم نیاز دارند.
در دنیای واقعی وقتی که میخواهیم یک مغازه ای باز کنیم و کسب و کاری راه بیاندازیم،
مدتها وقت صرف میکنیم و بررسی میکنیم که آیا مکان مناسبی را انتخاب کرده ایم؟
راه های معرفی و شناساندن خودمان به مشتریان چیست؟
ویترین فروشگاه را چگونه بچینیم تا جذاب تر باشد؟ اصلا مخاطبان هدف ما چه سلایقی دارند؟
همه این ها وقتی که قرار است کسب و کاری اینترنتی داشته باشیم اهمیتی چند برابر پیدا میکنند.
تجارت های الکترونیکی به مراتب تحقیق و آنالیز بیشتری نیاز دارند.
استارتاپ های موفقی که در اطرافمان میبینیم گاها ماها و یا حتی یک سال،
در حال جمع آوری اطلاعات و بررسی آنها بوده اند تا بازار و رقبایشان را شناسایی کنند و قدم محکمی در این عرصه بردارند.
بنابراین از صرف کردن مدت زمان طولانی برای بررسی جوانب کار ناراضی نباشید زیرا تحقیق و پژوهش در استارتاپ میتواند ضامن موفقیت،
و پیشی گرفتن شما از رقیب هایتان باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.