تفکر رسانه ای در انواع رسانه

تفکر رسانه ای در انواع رسانه

تفکر رسانه ای در انواع رسانه

تفکر رسانه ای در انواع رسانه
تفکر رسانه ای الزاما این نیست که زیاد کلیپ ببینیم
در شبکه های اجتماعی نهایت فعالیت را داشته باشیم و زیاد فیلم ببینیم و روزنامه بخوانیم.
تفکر رسانه ای به معنای تحلیل رسانه است.
اینکه فکر کنیم و به یک جریان و ساختاری که فضای مجازی و آدم های موثر آن پی گرفته اند برای ایجاد یک اتفاق فکر کنیم.
جریان ها را رصد کنیم و به اتفاقات یک نگاه چندجانبه داشته باشیم.
چندجانبه از حیث زمان، کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت و اثری که در این بازه های زمانی روی مخاطب میگذارد.

 

 

تفکر رسانه ای الزاما بررسی نماد ها نیست.
این فکر زمانی به درستی شکل میگیرد که تکه های مختلف پازل کنار هم چیده شده باشند.
که یکی از آن تکه های پازل نمادشناسی در فضای رسانه است.
که این نمادشناسی در بحث فیلم و سریال و انیمیشن به یک شکل است؛
در فضای مجازی به شکل دیگر و مختص خودش؛
و در بحث بازی های رایانه ای به شکل خودش ظهور میکند و در مبحث موسیقی و ترانه نیز به شکل خودش.
بنابراین زمانی که با واژه تفکر رسانه ای روبه رو میشویم در واقع با اجزای مختلف رسانه روبه رو هستیم و باید همه آن ها را مورد تفکر قرار دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.