مصرف گرایی در شبکه های اجتماعی

مصرف گرایی در شبکه های اجتماعی

مصرف گرایی در شبکه های اجتماعی

مصرف گرایی در شبکه های اجتماعی و درگیر شدن کاربران برای استفاده از محتوای یک بار مصرف و تغییر سبک زندگی و علاقه مندی ها در فضای مجازی

کانال های تلگرامی مملو شدند از آهنگ.
همچنین و صفحات اینستاگرم.
موزیک های مختلف از خواننده های مختلف. یک تفریح تمام و عیار.
افراد دیگر به یک سبک و یک خواننده محدود نیستند و می توانند موسیقی های متنوعی را بشنوند.
تنها تلاشی که باید بکنند این است که این محتوای یک بار مصرف را دانلود کنند و گوش بدهند.
وقتی که محتوایی آماده در اختیار افراد قرار میگیرد. طبیعتا میل و رغبت برای استفاده از آن بیشتر خواهد شد.
حتی برای یک بار استفاده، یک بار دیدن و یک بار شنیدن.

 

و این اتقاق قدرت تحلیل را از ما میگیرد.

 

و دیگر نمیتوانیم تصمیم بگیریم در لحظه، که آیا این محتوا برای من خوب است یا خیر.
عملا در یک دام میفتیم. تنها کاری که میکنیم استفاده کردن از آن محتوای آماده است و ما به یک مصرف کننده تبدیل میشویم.
و این مصرف گرایی در شبکه های اجتماعی همانا و تغییر سبک زندگی و افکار و علایق همانا.
از جمله آسیب های فضای رسانه ای که کمتر به آن پرداخته شده است همین موضوع است.
قرار نیست که همه چیز به سرعت و در لحظه رخ دهد.
از یک کانال خارج میشوید اما یک درصد بر ناخودآگاه شما تاثیر گذاشته است.
کانال دوم و سوم هم همینطور.
و بعد از مدتی متوجه خواهید شد که دیگر سبک هایی که قبل مورد علاقه شما نبوده برایتان عادی شده و حتی جذبش شده اید.
تغییر سبک زندگی در فضای مجازی به آرامی صورت می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.