روزانه چند وعده؟!

روزانه چند وعده؟!

روزانه چند وعده؟!

روزانه چند وعده؟! مدیریت زمان و مدیریت مصرف رسانه ها توسط شما برنامه ریزی می شود یا این خود رسانه ها هستند که استفاده از رسانه ها و فضای مجازی شما را مدیریت می کنند.

برای اینکه بیشتر به این موضوع پی ببریم لازم است با دانشی تحت عنوان سواد سانه ای آشنا شویم.
آیا استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و اینستاگرام و …
برای ما مانند مصرف قرص و کپسول شده اند
که باید سر وقت و مداوم انجام شوند و اتلاف وقت در این شبکه ها به امری طبیعی تبدیل شده است؟

روزانه چند وعده؟!

اتاق خواب، محل کار، سر کلاس و …

واقعا ما از شبکه ها استفاده می کنیم، یا آنها برای ما زمانبندی می کنند؟!
برای یک بار هم که شده صادقانه به خود پاسخ دهید
به چه میزان از فضای مجازی تاثیرات منفی پذیرفته اید
این شبکه ها تا چه حد قدرت اختیار شما را تحت الشعاع قرار داده اند؟
تا حالا حساب کردین روزی چند ساعت آنلاین هستین؟

اگه به دنبال یک تصویر پر محتوا، کابردی، جالب و زیبا در این موضوع هستید
لطفا با آرامش کامل به تصویر زیر نگاه کنید.

روزانه چند وعده؟!
چند وعده در روز

میزان مصرف شبکه های اجتماعی

تا به حال به این فکر کرده اید که برای استفاده از شبکه های اجتماعی هم وعده تعیین کنید؟
برای تامین غذای جسمتان روزانه سه وعده غذا میخورید.
میدانید که اگر پرخوری کنید و بیش از نیازتان مصرف کنید به بدن خود آسیب میرسانید.

در مورد غذای روح هم همینطور است. وقتی که مشغول گشت و گذار در صفحات مجازی هستیم،
در واقغ در حال تغذیه روح و ذهنمان هستیم.
بنابراین استفاده بیش از حد از این ابزار و محتوای درون آن برای ما نفعی نخواهد داشت؛
و هم به ذهن و روح ما آسیب میرساند و هم به جسم ما.
خستگی چشم ها و گرفتگی عضلات به دلیل فرم نامناسب بدن هنگام استفاده از این ابزار،
از مشکلات شایع افرادی است که بیش از اندازه وقت خود را صرف این رسانه ها میکنند.

محل کار، کلاس های درس، هنگام صرف غذا و بر سر سفره، جمع های خانوادگی و …
همگی مکان هایی هستند که هر روز شاهد افرادی در آنها هستیم که با تلفن همراه خود مشغول هستند.
در حالی که اصل استفاده از این ابزار باید بر مبنای رشد و پیشرفت و یادگیری باشد.
جنبه سرگرمی آن نیز باید به اندازه و در مکان مناسب خودش استفاده شود.

شما هم می توانید در ارتقای سطح سواد رسانه ای جامعه سهیم باشید.
نظرات و تجربیات خود را در مورد مطالب این صفحه با دیگران به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.