بانک چند رسانه ای

بانک محتوای چند رسانه ای

همه عکس نوشته ها، کلیپ ها و پادکست های سواد رسانه
عدم اعتماد در فضای مجازی

عدم اعتماد در فضای مجازی

عدم اعتماد در فضای مجازی عدم اعتماد در فضای مجازی و حفظ حریم خصوصی یک رکن مهم است مگر اینکه برعکس آن به ما ثابت شود. فضای مجازی جایی است که آدم ها می توانند هر نقابی بزنند هر جوری میخواهند خودشان را معرفی کنند. هر چیزی میخواهند بگویند. این واقعیت این فضاست. آدم راستگوی سالم و صالح در این فضا زیاد است. اما قرار نیست که همه بدون تحقیق اینطور فرض شوند. گاهی یک مکالمه ساده ، یک مراوده پیش پا افتاده اتفاقاتی را میتواند رقم بزند بسیار تلخ. و زندگی آدم را به طور کل نابود کند. و یک بازه زمانی بسیار زیادی...

ممنوعیت رسانه ای در اتاق خواب فرزندان

ممنوعیت رسانه ای در اتاق خواب فرزندان

ممنوعیت رسانه ای در اتاق خواب فرزندان باید جدی گرفته شود. استفاده از ابزارهای رسانه ای موقعی که در خانه و خانواده زمان خواب و استراحت است باید ممنوع باشد. چرا؟ بخاط اینکه فضای شب و فضای استراحت حتی اگر آن استراحت بعد از ظهر باشد یک حریم شخصی را برای فرزندمان ایجاد می کند. یعنی بچه احساس می کند الان در اختیار خودش است و می تواند هر کاری دلش می خواهد انجام دهد. و این شروع اتفاقات تلخ و بد است اتفاقاتی که هر والدینی از آن بیزار است. حالا که بیزاریم حالا که بدمان می اید و دقدقه فرزندمان را داریم باید برای این...

تفکر رسانه ای در ماهواره

تفکر رسانه ای در ماهواره

تفکر رسانه ای در ماهواره در بحث تفکر رسانه ای یکی از رسانه ای که برخی از مردم از آن استفاده میکنند و با آن تعامل دارند ماهواره است. نکته جالب این است که تمامی رسانه ها اعم از موسیقی، فیلم و سریال،انیمیشن، بازی های رایانه ای، شبکه های اجتماعی و ... راهکار دارند. هم فرصت هستند و هم تهدید. اما ماهواره اینطور نیست. ساختار ماهواره و پایه آن برای تاثیر در ذهن و افکار مردم بوده است. نه الزاما برای خدمت. حتی شبکه های خبری آن. فارغ از شبکه های غیراخلاقی آن. حتی شبکه های خبری و علمی آن بر پایه تاثیر بر تفکر...

ممنوعیت رسانه ای در اتاق خواب والدین

ممنوعیت رسانه ای در اتاق خواب والدین

ممنوعیت رسانه ای در اتاق خواب والدین به دلایل زیادی ثابت شده است. ممنوعیت رسانه قبل از خواب و در اتاق خواب برای ایجاد امنیت روانی و اطلاعات خصوصی لازم است. استفاده از ابزارهای رسانه ای در شب و موقع استراحت به شکل کلی ممنوع است چه برای والدین و چه برای فرزندان. اما چرا برای والدین؟ والدین شب ها موقع استراحت باید زمانشان را برای طرف مقابل بگذارند. توجه به طرف مقابلشان. این فوق العاده مهم است که در جامعه ما کمرنگ شده است و ابزار های رسانه ای خلا بین پدر و مادر ایجاد کرده اند. و متاسفانه والدین فاصله گرفته اند و وقتی...

تربیت رسانه ای فرزندان

تربیت رسانه ای فرزندان

تربیت رسانه ای فرزندان یکی از وظایف والدین است که در تربیت فرزند به سبک امروز جایگاه ویژه ای دارد. خیلی سال قبل وقتی که فرزندی متولد میشد والدین چندتا مسئولیت داشتند. مسئولیت سلامت، خوراک، پوشاک و تربیت خانوادگی و اجتماعی اش. اما والدینی که امروزه صاحب فرزند می شوند مسئولیت دیگری هم به مسئولیت آنها اضافه میشود و آن مسئولیت تربیت رسانه است. اینکه فرزند من چگونه از این ابزار استفاده کند که آسیب های آن به حد اقل برسد. بداند که از این ابزار چگونه استفاده کند که سبب رشد او شود نیازمند آموزش است. تربیت رسانه ای فرزندان کلی مطلب کابردی، جالب و زیبا...

اهمیت حریم خصوصی

اهمیت حریم خصوصی | زوج خوشبخت و فالوور دزد

اهمیت حریم خصوصی همیشه وقتی صحبت از حریم خصوصی می شود برخی از افراد هستند که میگویند؛ انقدر سختش نکیند، انقدر روحیه مردم را کسل نکنید، انقدر درگیر چیزهای پیش پا افتاده شان نکنید. اما یکی از مصادیق جالب قصه داستانی است که چند وقت پیش اتفاق افتاد. یک زوج جوان که لحظات مختلف زندگیشان را به شکل لایو برای دیگران به اشتراک میگذاشتند. و از جانب فالوور های خود لایک و نظر دریافت میکردند. یک دزد به طور اتفاقی با پیج این زوج آشنا میشود و این دو نفر را فالوو میکند.     خیلی ساده وقتی که یک شب که این خانم و آقا برای گردش...

رها کردن فرزندان در استفاده از فضای مجازی

رها کردن فرزندان در استفاده از فضای مجازی

رها کردن فرزندان در استفاده از فضای مجازی با تربیت رسانه ای فرزندان در فضای مجازی منافات دارد. والدین باید بر رسانه ها مسلط شوند تا بتوانند با فرزندان خود همراهی کنند. در گذشته مسئولیت های روی دوش والدین کمتر بود. اصل مسئولیت والدین در گذشته تغذیه، پوشش و سلامت بود. اینکه فرزند دلبندشان یک غذای مناسب میل کند، یک لباس مناسب داشته باشد و بدنش سلامت باشد. اما امروزه مسئولیت های والدین با توجه به تفاخر زندگی امروز بیشتر شده است و با ظهور ابزار های رسانه ای مثل موبایل و تلویزیون کامپیوتر و ... مسئولیت های والدین بسیار بیشتر شده است و...

موج های مجازی

موج های مجازی

موج های مجازی جریان هایی را راه می اندازند که قدرت تفکر در رسانه ها را از افراد می گیرند و انسان ها را دچار اشتباه و قضاوت زود هنگام در فضای مجازی میکنند. واقعیت فضای مجازی این است که این فضا یک موج است. یک موج بزرگ که شامل موج ها کوچکتر است. مانند دریا. موجی بزرگ که پشت ماجراست و موج های کوچکی در جلوی آن حرکت میگیرند. نباید درگیر این موج های رسانه ای شد. این موج های فضای مجازی قدرت تحلیل و استدلار را از ما میگیرند. قدرت فکر کردن را از انسان میگیرند. قدرت اینکه به پیرامون خود نگاه کنیم...

آرامش فدای آسایش

آرامش فدای آسایش

آرامش فدای آسایش نشود تا احساس خوشبختی کنیم. آرامش فرزندان باید در اولویت نسبت به آسایش آن ها باشد. برای تربیت فرزندان خود در کنار تامین آرامش خانواده انرژی مصرف کنید. خیلی از اوقات ماها فکر می کنیم که اگر آسایش را برای فرزندانمان رقم بزنیم دیگر نیازی به آرامش ندارند. به این معنا که لوازم جاری زندگیشان اعم از لوازم دیجیتال، لوازم تحصیل و دیگر لوازم و تفریحات برایشان فراهم باشد، فکر می کنیم که ایجاد آسایش برای فرزندانمان می تواند آرامش را نیز فراهم کند. یا به عنوان مثال تفریحات آن ها به موقع و به اندازه باشه وقتی که آسایش را برای...

ارزش مطالب ویکی پدیا

ارزش مطالب ویکی پدیا

ارزش مطالب ویکی پدیا برای اعتماد به آن محتوا سنجیده می شود که با مراجعه به منبع آن مطلب شما می توانید میزان اعتبار آن را بررسی کنید و از آن مطلب استفاده کنید. اعتبار مطالب منتشر شده در ویکی پدیا به اندازه اعتبار منابع و مراجعی هست که لینک هایش در پایین آن مطلب داخل ویکی پدیا ذکر شده است. نه تنها ویکی پدیا بلکه هر ساختار ویکی مبتنی بر یک جمع آوری و گردآوری از محتوای آزاد سطح وب است یعنی محتواهایی که الزاما کپی کردنشان مجوز نمی خواهد. و به شکل عمومی برای استفاده عمومی در سطح وب قرار گرفته است یک...

تصمیم گیری در فضای مجازی

تصمیم گیری در فضای مجازی

تصمیم گیری در فضای مجازی جایگاه تفکر رسانه ای، عقل و تصمیم گیری ما کجاست؟ کجای این پازل هستیم؟ چطور زندگی میکنیم چطور فکر میکنیم؟ چقدر خودمان تصمیم میگیریم؟ چقدر مدل کیف و کفش و لباس و پوششمان را خودمان انتخاب میکنیم؟ چقدر مدل درس خواندن و کار و فعالیتمان را خودمان انتخاب میکنیم؟ و چقدرش را رسانه های انتخاب میکنند؟     وقتی از رسانه ها صحبت میکنیم الزاما منظور تلوزیون نیست. همین آدمهایی که در شبکه های مختلف حضور دارند و عملا این ها خیلی از اوقات برای ما تصمیم میگیرند. قدرت تصمیم گیری را از خودمان گرفته ایم. اتفاقاتی که تنها خودمان باید درموردشان تصمیم بگیریم. این...

فالوور فیک

فالوور فیک

فالوور فیک یک تکنیک قدیمی است که خیلی ها را فریب داده است. فالوور غیر واقعی به همراه بازدیدهای جعلی دلیل بر پر مخاطب بودن صفحات و کانال ها نیست. فضای مجازی یک دروغ خیلی بزرگ است. به این معنا که تا حالا دقت کردید که وقتی یه کانال تلگرام، صفحه اینستاگرام حجم ممبر و فالوور زیادی دارد؟ این کانال یا صفحه دنبال کننده های زیادی دارد. طبیعتا ما بهش اعتماد می کنیم و خودمان یکی از اعضای آن می شویم. درسته؟ خیلی از اوقات این اتفاق رخ می دهد و ملاک ما آدم ها این می شود که فلان صفحه و یا فلان گروه...