بانک چند رسانه ای

بانک محتوای چند رسانه ای

همه عکس نوشته ها، کلیپ ها و پادکست های سواد رسانه
تفکر رسانه ای در ماهواره

تفکر رسانه ای در ماهواره

تفکر رسانه ای در ماهواره در بحث تفکر رسانه ای یکی از رسانه ای که برخی از مردم از آن استفاده میکنند و با آن تعامل دارند ماهواره است. نکته جالب این است که تمامی رسانه ها اعم از موسیقی، فیلم و سریال،انیمیشن، بازی های رایانه ای، شبکه های اجتماعی و ... راهکار دارند. هم فرصت هستند و هم تهدید. اما ماهواره اینطور نیست. ساختار ماهواره و پایه آن برای تاثیر در ذهن و افکار مردم بوده است. نه الزاما برای خدمت. حتی شبکه های خبری آن. فارغ از شبکه های غیراخلاقی آن. حتی شبکه های خبری و علمی آن بر پایه تاثیر بر تفکر...

ویکی تخصصی

ویکی تخصصی

ویکی تخصصی به یک موضوع خاص می پردازند مانند ویکی که فقط برای به موضوعات تاریخی اختصاص دارد و بعضی از ویکی ها هم به موضوعات عام و غیر تخصصی می پردازند مانند ویکی پدیا.ایجاد یک ویکی تخصصی در یک موضوع، حالا این موضوع، هر موضوع و ساختاری ممکن است باشد. اصلا اتفاق سخت و پیچیده ای نیست. با یک دانش فنی اولیه به سادگی هر چه تمام تر می توانید یک ویکی را ایجاد کنید و یک ساختار اصولی و درست برایش مشخص کنید. به این شکل که آدم های مختلف که راجع به این موضوع خاص حرف دارند سخنان خود را...

مدیریت استفاده از فضای مجازی

مدیریت استفاده از فضای مجازی

مدیریت استفاده از فضای مجازی مشخص می کند چه برندی رشد کند و چه مدلی تبدیل به مد روز شود و حتی جنگ نرم توسط مدیریت رسانه ها اتفاق می افتد.در جامعه ما اتفاق تلخی رقم خورده است. جامعه ما متاسفانه به سمت و سویی رفته است که رسانه ها مردم را مدیریت و کنترل می کنند. به تعبیری به جای اینکه مردم بر رسانه ها حکومت کنند، رسانه ها بر مردم حکومت می کنند و بر افکار مردم حاکم هستند.امروزه عملا رسانه ها هستند که برای ما مشخص می کنند چه غذایی خوشمزه است. مدل کیف و کفش ما را رسانه...

محتوای چند رسانه ای

محتوای چند رسانه ای

محتوای چند رسانه ای بهترین روش ارائه محتوا برای جذب حد اکثری مخاطب است. امروزه مطالب متنوع در صدر مطالب پربازدید قرار دارند و از تاثیرگذاری بیشتری برخوردار هستند.ما نسل های مختلفی را در وب فارسی و وب انگلیسی تجربه کردیم به این معنا که در ابتدای وب شما یک صفحه ای را برای انتشار یک سری از محتواهایتان داشتید.کلا امکان ارائه نظرات و دیدگاه حتی برای مخاطبین نبود یعنی یک ارتباط کاملا یک سویه.مقداری جلوتر رفت و کامنت ها به سرویس دهی وبسایت ها اضافه شد با شبکه های اجتماعی پیشرفت بیشتری حاصل شد. فضای شبکه های پیامرسان رشد کردند و...

تغییر سبک خوراک

تغییر سبک خوراک

تغییر سبک خوراک در فضای مجازی تغییر روش زندگی و استفاده از خوراکی های مضر از جمله آسیب های فضای مجازی به شمار می روند. یکی از تاثیرات رسانه های مجازی این است که سبک خوراک و تغذیه ما را تغییر می دهند. طبیعی است که ما وقتی غذاهای خوش رنگ و لعاب را مشاهده می کنیم ناخود آگاه ترقیب و تشویق به مصرف آن ها می شویم. حوس می کنیم به رستوران برویم و این یک مورد طبیعی است. تغییر سبک خوراک کلی مطلب کابردی، جالب و زیبا را به راحتی و با آرامش کامل از پادکست صوتی زیر بشنوید و دریافت کنید. برای شنیدن...

تفکر رسانه ای در فضای مجازی

تفکر رسانه ای در فضای مجازی

تفکر رسانه ای در فضای مجازیدر بحث تفکر رسانه ای در فضای مجازی ذکر یک نکته بسیار حائز اهمیت است. و در حقیقت اهمیت فضای مجازی بسته به همین نکته است. یک فیلم در حقیقت یک رسانه یک سویه است که ما از آن استفاده میکنیم. و هیچ ارتباطی با رسانه های دیگر به شکل جدی ندارد. یک موسیقی این ارتباط را ندارد. یک سریال ماهواره ای همینطور.  اما فضای مجازی سکوی پرتاب همه رسانه هاست. یعنی اگر بخواهیم فیلم دانلود کنیم باید به سراغ سایت ها و کانال ها و یعنی درواقع فضای مجازی برویم. برای دانلود بازی و موسیقی هم همینطور است. و این اهمیت...

قضاوت در فضای مجازی

قضاوت در فضای مجازی

قضاوت در فضای مجازی اتفاق تلخی که خیلی از اوقات در فضای مجازی رقم می خورد و ما به عنوان یک "من" که در این جامعه و در این فضا زندگی میکنیم، و به عنوان یک شخص مسئول در این جامعه باید به آن دقت داشته باشیم این است که خیلی از اخبار و مطالب اعم از پزشکی، خبر های ورزشی، سیاسی و ... می تواند دروغ و شایعه باشد.خیلی از اوقات ما خودمان با یک کار ساده مانند ریتوییت کردن به این دروغ ها دامن میزنیم؛ و حواسمان نیست که با این کار هم از خودمان و هم از دیگرانی که پیام...

تفکر رسانه ای در بازی

تفکر رسانه ای در بازی های کامپیوتری

تفکر رسانه ای در بازی های کامپیوتری ساختاری بسیار وسیع دارد. اگر حواسمان نباشد و نتوانیم این ساختار رسانه ای بازی را برای خودمان و یا خانواده مان کنترل کنیم. اتفاقات تلخی رقم خواهد خورد. اثرگذارترین رسانه ها فضای مجازی و بازی های کامپیوتری هستند. دلیل آن نیز واضح است؛ چون رسانه هایی مانند موسیقی، تصویر، فیلم و انیمیشن و سریال شما یک مخاطب یکسویه هستید. پیامی ارسال می شود و به شما میرسد.ولی در بحث بازی های رایانه ای و فضای مجازی و فضای سایبر تعامل دو سویه است. پست که میگذارید بازخورد میگیرید و با قرار دادن نظرات هم با دیگران تعامل میکنید. در...

چهار دیواری امن

چهار دیواری امن

چهار دیواری امن برای هیچ کسی در فضای مجازی وجود ندارد.خیلی وقت ها ما در فضای مجازی که شامل سایت ها و شبکه های اجتماعی و شبکه های پیامرسان هست اطلاعات خودمان را به شکل ناخواسته منتشر می کنیم. یعنی یک وسیله ای می خریم تصویرش را می گیریم و در اینستاگرام مان می گذاریم. یا یک محتوایی را در کانال تلگرامی خودمان یا در گروه های خودمان قرار می دهیم. تصور ما از این فضا فضا یک چهار دیواری و اتاق امن است. توجه نداریم که در این فضای عمومی داریم خصوصی ترین مطالب و تصاویر خود را منتشر می کنیم. چهار دیواری امن کلی...

درک احساسات در فضای مجازی

درک احساسات در فضای مجازی

درک احساسات در فضای مجازی در فضای مجازی ، چه یک پست در یک وبسایت و وبلاگ باشد و چه یک پیام در چت خصوصی لحن های ما الزاما مورد تصور طرف مقابل قرار نمی گیرد. این به چه معناست؟ برای مثال من یک حس خوب دارم اما ممکن است کلماتی که استفاده میکنم یک حس خنثی را به خواننده من منتقل کند. یا حتی یک حس منفی.به همین دلیل بسیار مهم است که نکات مهم و مباحث مهم را چه جلسه ی مهم در گروه باشد چه یک صحبت دو نفره با یک همکار؛ این موارد به شکل حضوری مطرح شوند. تا کلمات...

اندروید میزبان میلیون ها بدافزار

اندروید میزبان میلیون ها بدافزار

اندروید میزبان میلیون ها بدافزاراخیرا یک کنفرانسی در شهر لاس وگاس برگزار شد به نام کنفرانس امنیتی بلک هت Blackhat که مخصوص مباحث امنیتی و برای حضور هکرها است. چه هکر های کلاه سفید و چه هکر های کلاه سیاه. اتفاقی که در این فضا رقم خورد و موضوعی که مطرح شد این بود که پلتفرم های اندرویدی به شکل پیش فرض دارای بد افزار هستند. یعنی وقتی گوشی را از مغازه تحویل میگیرید این گوشی دارای بد افزار است.  بد افزار شامل هر نرم افزار ریز و جزئی میشود که خللی در کار شما ایجاد کند و اطلاعات گوشی شما را سرقت...

مدیریت نیاز در فضای مجازی

مدیریت نیاز در فضای مجازی

مدیریت نیاز در فضای مجازی به عهده خود فرد است. نیاز های همسران و فرزندان و والدین متفاوت است و هر کدام باید مطابق با نیاز خود از رسانه ها استفاده کنند.هر کدام از ما یک سری سلیقه و علایقی داریم. یک سری محتواها را دوست داریم. یک نفر ممکن است به محتوای خلبانی علاقه مند باشد. یک نفر ممکن است به محتوای فضانوردی علاقه مند باشد. یک نفر ممکن است به محتوای علمی محض علاقه مند باشد. به فیزیک و شیمی علاقه داشتن جزء ویژگی های شخصی هر فردی است. اما در هنگام استفاده از ابزار رسانه این مهم است که من مدیریت...