بانک چند رسانه ای

بانک محتوای چند رسانه ای

همه عکس نوشته ها، کلیپ ها و پادکست های سواد رسانه
کنترل جریان فکری

کنترل جریان فکری

کنترل جریان فکری و حتی کنترل جریان های فکری رسانه ای برای مدیریت افکار عمومی در فضای مجازی در عصر ما به راحتی قابل انجام است. گوشی های هوشمند و به شکل کلی ابزارهای دیجیتال، چه موبایل و چه تبلت هر کدام یک رسانه هستند. رسانه ای که دست یک فرد و یک انسان واقعی است که مخاطب با این انسان واقعی ارتباط برقرار می کند. حالا شما در نظر بگیرید می خواهید علیه و یا به نفع یک جریان فکری قدم بردارید این اتفاق به سادگی رقم می خورد این ابزار در لحظه می تواند محتوایی تولید کند که مخاطبین شما می توانند بازنشر...

گستردگی محیط های فعالیت در فضای مجازی

گستردگی محیط های فعالیت در فضای مجازی

گستردگی محیط های فعالیت در فضای مجازی و محیط فعالیت در فضای مجازی که بیشترین بازخورد را داشته باشد از هیچ کسی قابل کتمان نیست. امروزه اسم فضای مجازی را زیاد از رسانه ها، روزنامه ها، مجلات و جاهای مختلف می شنویم. یک سری محیط هایی هست که به جمع آنها فضای مجازی می گویند. برخی از آن محیط ها سایت ها و وبلاگ های هستند و برخی دیگر از آن ها شبکه های اجتماعی هستند. ویکی ها و انجمن ها بخش ها دیگری هستند که قسمتی از فضای مجازی را به خود اختصاص داده اند. انسان ها طبق علایق و نیاز های خود...

فالوور فیک

فالوور فیک

فالوور فیک یک تکنیک قدیمی است که خیلی ها را فریب داده است. فالوور غیر واقعی به همراه بازدیدهای جعلی دلیل بر پر مخاطب بودن صفحات و کانال ها نیست. فضای مجازی یک دروغ خیلی بزرگ است. به این معنا که تا حالا دقت کردید که وقتی یه کانال تلگرام، صفحه اینستاگرام حجم ممبر و فالوور زیادی دارد؟ این کانال یا صفحه دنبال کننده های زیادی دارد. طبیعتا ما بهش اعتماد می کنیم و خودمان یکی از اعضای آن می شویم. درسته؟ خیلی از اوقات این اتفاق رخ می دهد و ملاک ما آدم ها این می شود که فلان صفحه و یا فلان گروه...

خوراک رسانه ای

خوراک رسانه ای

خوراک رسانه ای یکی از مباحث سواد رسانه است که مسئولیت پذیری والدین و خانواده ها برای کنترل رژیم مصرف رسانه فرزندان در آن نقش مهمی دارد. آیا ما به خوراک مغز و فکر فرزندان خود به اندازه خوراک جسم آن ها اهمیت می دهیم؟ شاید در نگاه اول بسیار ساده و پیش پاافتاده به نظر برسد ولی واقعیت این است که مسئولیت خوراک رسانه ای فرزندان به عهده والدینشان است. اولین قدم برای ارائه خوراک رسانه ای به فرزندانمان، شناخت ذائقه آنهاست که این مسئله به هر قیمتی که شده است باید بدست بیاید. من اگر فرزندم را بشناسم و بدانم به چه ورزشی...

رها کردن فرزندان در استفاده از فضای مجازی

رها کردن فرزندان در استفاده از فضای مجازی

رها کردن فرزندان در استفاده از فضای مجازی با تربیت رسانه ای فرزندان در فضای مجازی منافات دارد. والدین باید بر رسانه ها مسلط شوند تا بتوانند با فرزندان خود همراهی کنند. در گذشته مسئولیت های روی دوش والدین کمتر بود. اصل مسئولیت والدین در گذشته تغذیه، پوشش و سلامت بود. اینکه فرزند دلبندشان یک غذای مناسب میل کند، یک لباس مناسب داشته باشد و بدنش سلامت باشد. اما امروزه مسئولیت های والدین با توجه به تفاخر زندگی امروز بیشتر شده است و با ظهور ابزار های رسانه ای مثل موبایل و تلویزیون کامپیوتر و ... مسئولیت های والدین بسیار بیشتر شده است و...

حذف یا مدیریت فضای مجازی

حذف یا مدیریت فضای مجازی

حذف یا مدیریت فضای مجازی باید از جهت های مختلف بررسی شود. در زمانی که فضای مجازی جزئی جدا نشدنی از زندگی بشر شده است ما با این مقوله چگونه برخورد می کنیم. امروزه زندگی های ما عجین و درگیر با فضای مجازی است. عملا حذف این فضا از زندگی ما و بچه هایمان امکان پذیر نیست. پس حالا باید به فکر مدیریت این فضا باشیم. امروزه کسانی هستند که معتقد به حذف این فضا هستند. این یک اتفاق غلط و اشتباه است چگونه ممکن است ابزاری که تبدیل شده است به یکی از ارکان زندگی ایرانی ها را حذف کرد؟ آیا می توان این اتفاق...

اخلاص در فضای مجازی

اخلاص در رسانه های اجتماعی

اخلاص در رسانه های اجتماعی لازمه موفقیت در فعالیت های مجازی اعم از تجارت های اینترنتی و تبلیغ در فضای مجازی است و اخلاص در فضای مجازی باید صد در صدی باشد. خیلی از اوقات ممکن است فکر کنیم داریم به خاطر خداوند زندگی میکنیم. اما بیایید کلاهمان را قاضی کنیم! تک تک حرفها ، کارها ، شکلک ها و ایموجی هایی که استفاده میکنیم برای خداست؟ یا نه بخشی از آن برای دل خودمان است؟ چقدر از کارهایمان مطلقا برای خداست که اصلا منیتی در آن نیست؟     تبلیغ در فضای مجازی اخلاص و تقوای صددرصدی نیاز دارد. تربیت رسانه ای باید به گونه ای باشد...

انتخاب تصویر و عنوان مناسب محتوا

انتخاب تصویر و عنوان مناسب محتوا

انتخاب تصویر و عنوان مناسب محتوا به نوعی برای مخاطبین شما جدابیت ایجاد می کند عنوان مناسب در کنار تصویر مناسب است که مخاطبین را تحریک می کند برای مطلب شما زمان بگذارند یا نگذارند. عنوان مطلب و عکس شما در فضای مجازی اتفاق بسیار مهمی است. اگر شما بتوانید محتوایی را منتشر کنید که از عنوان و تصویر به روز و خوبی برخوردار باشد توجه مخاطب را در وهله اول جلب کرده اید و همان جلب توجه مخاطب به این مطلب است که ارزش پیدا می کند و باعث می شود که مخاطب مخاطب برای مطالعه و یا استفاده از این مطلب زمان...

آموختن قبل از به انحراف کشیده شدن

آموختن قبل از به انحراف کشیده شدن

آموختن قبل از به انحراف کشیده شدن یکی از لوازم زندگی امروز هر کسی است از آن مواردی که قبل رخ دادن باید به فکر آن بود. از مواردی است که فردا برای آن دیر است. از همین الان آموختن را شروع کنید تا در آینده بتوانید به جنگ انحرافات بروید. همه ی ما آسیب های فضای مجازی را شنیده ایم و میدانیم آسیب دارد. اما اتفاق تلخ این است که تا وقتی آسیب به خودمان نرسد جدی اش نمیگیریم. همیشه صبر می کنیم تا وقتی آسیب به ما رسید بعد به دنبال راه حل می گردیم. مثل مادری که در اتاق مشاوره گریه می کرد که...

الگو گیری از والدین توسط فرزندان

الگو گیری از والدین

الگو گیری از والدین توسط فرزندان و دریافت الگوی مناسب برای کودکانمان با اصلاح رفتار خودمان امکان پذیر است. خود من باید به عنوان والدین بهترین الگو شوم. بچه ها نگاه می کنند و بچه ها عمل می کنند. اتفاقات مختلفی که به دست ما والدین رقم می خورد فکر می کنیم که یک اتفاق ساده بود. گاهی اوقات خودمان می دانیم که اشتباه است ولی بازم انجامش می دهیم. می دانیم اگر بی رویه و بدون حساب و کتاب از این ابزار مجازی استفاده کنیم کار اشتباهی است اما باز انجام می دهیم. اما حواسمان نیست که بچه های ما می بینند و...

تفکر رسانه ای در انیمیشن

تفکر رسانه ای در انیمیشن

تفکر رسانه ای در انیمیشن تفکر رسانه ای دراین مبحث اتفاق بسیار بسیار مهمی است. حتی به نسبت بقیه رسانه ها مبحث تفکر رسانه ای در ساختار انیمیشن مهمتر است. و علت آن هم ساده است. به این دلیل که فیلم و سریال عموم مخاطبش بزرگسال است. همچنین موزیک و بسیاری از رسانه ها. اما غالب مخاطب انیمیشن خردسالان، کودکان و نوجوانان هستند. این سه رده سنی با انیمیشن و کارتن تعامل میکنند. که در واقع این موضوع هم میتواند یک فرصت باشد و هم یک تهدید.     بسیاری از پویانمایی های پرفروش دنیا مانند فروزن Frozen تاثیر بسیار زیادی در شکل گیری تفکر کودکان ما دارند. نه الزاما تفکر...

تربیت رسانه ای فرزندان

تربیت رسانه ای فرزندان

تربیت رسانه ای فرزندان یکی از وظایف والدین است که در تربیت فرزند به سبک امروز جایگاه ویژه ای دارد. خیلی سال قبل وقتی که فرزندی متولد میشد والدین چندتا مسئولیت داشتند. مسئولیت سلامت، خوراک، پوشاک و تربیت خانوادگی و اجتماعی اش. اما والدینی که امروزه صاحب فرزند می شوند مسئولیت دیگری هم به مسئولیت آنها اضافه میشود و آن مسئولیت تربیت رسانه است. اینکه فرزند من چگونه از این ابزار استفاده کند که آسیب های آن به حد اقل برسد. بداند که از این ابزار چگونه استفاده کند که سبب رشد او شود نیازمند آموزش است. تربیت رسانه ای فرزندان کلی مطلب کابردی، جالب و زیبا...