عکس نوشته

عکس نوشته های سواد رسانه

عکس نوشته های آموزشی و تلنگرهای رسانه ای
غیرفعالسازی سرویس ارزش افزوده

غیرفعالسازی سرویس ارزش افزوده

غیرفعالسازی سرویس ارزش افزوده سرویس های ارزش افروده سرویس هایی هستند که خیلی از ما حداقل یک بار به آنها و دردسرهایشان برخورده ایم. پیامک های مزاحم تبلیغاتی و سرویس های پیامکی که هر روز و هر ساعت آرامش و آسایش ما را بر هم میزنند. حقیقت ماجرا این است که افرادی سودجو بدون اجازه من و شما این سرویس ها را بر روی شماره تلفن همراه ما فعال میکنند و با ارسال هر پیامک از حساب شارژ ما کم میکنند.   غیرفعالسازی سرویس ارزش افزوده   تا به حال برایتان پیش آمده که بلافاصله پس از شارژ کردن خط همراهتان شارژتان تمام شود بدون اینکه استفاده ای...

شمای کلی کاربران اینستاگرام

شمای کلی کاربران اینستاگرام

شمای کلی کاربران اینستاگرام در سراسر جهان در یک اینفوگرافی. با توجه به روند رو به رشد شبکه های اجتماعی و همه گیر شدن آنها به خصوص اینستاگرام، دانستن اعداد و ارقام و شاخص های رشد آن می تواند برای علاقمندان جذاب باشد. آماری که مشاهده میکنید گزارشی است مشترک از پلتفرم Hootsuite که ویژه مدیریت شبکه های اجتماعی است؛ و شرکت تبلیغاتی We Are Social که به نام "جهان دیجیتال ۲۰۱۹" در ژانویه این سال منتشر گردیده است. در گزارش Global Digital 2019 علاوه بر آمار های جهانی دنیای تکنولوژی و مقایسه رشد شاخص های کلیدی پیشرفت عرصه های مختلف تکنولوژی، گزارشی از وضعیت...

روزانه چند وعده؟!

روزانه چند وعده؟!

روزانه چند وعده؟! مدیریت زمان و مدیریت مصرف رسانه ها توسط شما برنامه ریزی می شود یا این خود رسانه ها هستند که استفاده از رسانه ها و فضای مجازی شما را مدیریت می کنند. برای اینکه بیشتر به این موضوع پی ببریم لازم است با دانشی تحت عنوان سواد سانه ای آشنا شویم. آیا استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و اینستاگرام و ... برای ما مانند مصرف قرص و کپسول شده اند که باید سر وقت و مداوم انجام شوند و اتلاف وقت در این شبکه ها به امری طبیعی تبدیل شده است؟ روزانه چند وعده؟! اتاق خواب، محل...

شروع کسب و کار اینترنتی

شروع کسب و کار اینترنتی

قبل از شروع کسب و کار اینترنتی چند سوال از خودِ خودمان بپرسیم ... چه نیازی برطرف میکند؟! این نیاز چقدر مخاطب دارد؟! آینده این کار چگونه خواهد بود ...   شروع کسب و کار اینترنتی تجارت های مجازی و کسب و کار هایی که در بستر اینترنت جریان دارند و موفق هستند همگی یک پشتوانه قوی از تحقیق و بررسی دارند. ورود به فضای کسب و کار آنلاین نیازمند روزها تحقیق و صرف وقت است تا به وسلیه آن بتوان مخاطب هدف و نیاز های او را شناسایی کرد. همچنین وقتی که ایده ی راه اندازی یک تجارت اینترنتی را دارید نباید تنها برهه زمانی که...

نظام رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای

نظام رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای

نظام رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای به ما کمک می کند تا محتوای رسانه ای مناسب هر شخص را بهتر تشخیص دهیم و به او در انتخاب بازی مناسب کمک کنیم. رده های سنی ESRA براساس خصوصیات جسمی-حرکتی، خصوصیات عقلی-ذهنی، خصوصیات عاطفی و اجتماعی به ۵ دسته +۳، +۷، +۱۲، +۱۵ و +۱۸ تقسیم می شوند. در رده سنی ۳+ بنیان شخصیت و شکل‌گیری ذهنیت کودک گذاشته می شود از این رو تماشای بازی ها با محتوای آسیب زا می تواند بسیار مضر باشد. در رده سنی ۷+ کودک به چنان درکی رسیده که بتواند مفهوم مجازی بازی ها را درک کرده و زندگی واقعی را...

یک ایده استارتاپی خوب

یک ایده استارتاپی خوب

یک ایده استارتاپی خوب چه ویژگی هایی دارد؟ ایده هایی بپردازید تا به سود (شما نه!) مخاطبین شما باشد ... کلمه استارتاپ را این روزها زیاد میشنویم. استارتاپ به معنای کسب و کار نوپا یا شرکت نوپا است. در ذهن ما استارتاپ ها همیشه با تکنولوژی و حوزه فن آوری اطلاعات سروکار دارند. این مسئله به این خاطر است که در چند سال گذشته بیشتر استارت آپ ها مرتبط با این زمینه بوده اند. و باعث شده اند این نکته در تعریف استارتاپ هم وارد شود. اما هیچ الزامی وجود ندارد که استارتاپ حتما در حیطه تکنولوژی باشد.   یک ایده استارتاپی خوب هدف از هر کسب و کاری...

باختن زمان مفید به فضای مجازی

باختن زمان مفید به فضای مجازی

باختن زمان مفید به فضای مجازی با عدم مدیریت زمان در فضای مجازی یک اشتباه استراتژیک است که با رعایت قوانین سواد رسانه ای و افزایش سطح آگاهی و مدیریت استفاده قابل پیشگیری است. خدایا ما را باغبان درختان بی ثمر مخواه! برد و باخت فقط در مسابقه ها و میادین ورزشی نیست. ما هر روز و هر لحظه در یک مسابقه بزرگ هستیم. مسابقه زندگی. تنها برگ برنده ما در این مسابقه زمان ماست. سرمایه با ارزشی که با هیچ چیز قابل مقایسه نیست. اما قابل تعویض چرا. هر ثانیه داریم از سرمایه محدودمان خرج می کنیم. این سرمایه را می دهیم و در عوض...

هنر نه گفتن در فضای مجازی

هنر نه گفتن در شبکه های اجتماعی

هنر نه گفتن در شبکه های اجتماعی نه گفتن به خیلی از درخواست ها و حرف های مجازی، هنره! هنر که فقط نقاشی و معماری و خوانندگی و ... نیست! خیلی از هنر ها و هنرمندها هستند که پولی از هنرشان به دست نمی آورند، مشهور هم نمیشوند اما به واسطه هنرشان یک زندگی و ذهن پر از آرامش دارند... هنرشان هم تنها در دو حرف خلاصه میشود! نه! نه گفتن به این آسانی ها هم نیست و گاهی میشود سخت ترین و طاقت فرسا ترین کار دنیا! نه گفتن هم مانند خیلی از هنر های دیگر تمرین میخواهد و تمرین. مخصوصا این نه گفتن حالا و...

موج های رسانه ای افکار را می بلعند

موج های رسانه ای افکار را می بلعند !

موج های رسانه ای افکار را می بلعند و در طولانی مدت آسیب های رسانه ای سنگینی بر جامعه متحمل می کنند. تنها راه مقابله با این موج ها بالا بردن سواد رسانه ای و مدیریت مصرف رسانه است. تمامی کسانی که سبک زندگی سالم خود را در فضای مجازی محافظت کرده اند و رسانه ها را ترک نکرده اند کاربرانی هستند که قوانین رسانه ای، رژیم مصرف رسانه و موج های رسانه ای را خوب می شاختند و هنگام مواجهه با خطرات رسانه ای، بهترین و هوشمندانه ترین واکنش ها را نشان داده اند. موج های رسانه ای افکار را می بلعند! افکاری که...

افکار و آینده ما در رسانه ها

افکار و آینده ما در رسانه ها

افکار و آینده ما در رسانه ها وابسته به محتوایی است که به تماشا مینشینیم و همین مطالب و پست های به ظاهر بی اهمیت مجازی که بی هدف آنها را نگاه میکنیم. نگاه ها افکار ما را می‌سازند و افکار، آینده ما را ... افکار و آینده ما در رسانه ها خیلی از افراد هنگامی که در اینترت و شبکه های اجتماعی هستند، هدفی جز سرگرمی و کمی دوری از فضای کاری ندارند. هنگامی که مطالب و پست های مختلف را تماشا میکنند، بی هدف صفحه را اسکرول میکنند و به هر چیزی نیم نگاهی دارند. وسواسی که شبکه های اجتماعی ایجاد میکنند و ذهن را...

به نام الله

هدف ما انتشار فرهنگ و تفکر سواد رسانه است، استفاده از محتوای سایت رایگان و عمومی سایت هدیه ای ناقابل به حضرت عشق، امیرالمومنین علیه السلام است. هدف ما انتشار فرهنگ و تفکر سواد رسانه است، استفاده از محتوای سایت رایگان و عمومی سایت هدیه ای ناقابل به حضرت عشق، امیرالمومنین علیه السلام است. -----------------

توییتر مثل استادیوم می ماند

توییتر مثل استادیوم می ماند

توییتر مثل استادیوم می ماند ، خواسته یا ناخواسته باید هوادار یک نفر باشی و الا هیچی! اگر با توئیتر آشنایی دارید حتما میدانید که جو و فضای آن با سایر شبکه ها اجتماعی متفاوت است. تمامی شبکه های اجتماعی که میشناسیم یک وجه سرگرمی دارند اما این وجه در شبکه توییتر کمرنگ تر از سایر شبکه هاست. با مدت کمی حضور در این شبکه به راحتی متوجه میشویم که جمعیت آن به نسبت سایر شبکه ها مانند اینستاگرام بسیار کمتر است، و البته قشرهای خاصی نیز در آن حضور دارند.   توییتر مثل استادیوم می ماند   دو دستگی به معنای اختلاف در عقاید و تفکرات به راحتی...