عکس نوشته

عکس نوشته های سواد رسانه

عکس نوشته های آموزشی و تلنگرهای رسانه ای
شروع کسب و کار اینترنتی

شروع کسب و کار اینترنتی

قبل از شروع کسب و کار اینترنتی چند سوال از خودِ خودمان بپرسیم ...چه نیازی برطرف میکند؟! این نیاز چقدر مخاطب دارد؟! آینده این کار چگونه خواهد بود ... شروع کسب و کار اینترنتیتجارت های مجازی و کسب و کار هایی که در بستر اینترنت جریان دارند و موفق هستند همگی یک پشتوانه قوی از تحقیق و بررسی دارند. ورود به فضای کسب و کار آنلاین نیازمند روزها تحقیق و صرف وقت است تا به وسلیه آن بتوان مخاطب هدف و نیاز های او را شناسایی کرد. همچنین وقتی که ایده ی راه اندازی یک تجارت اینترنتی را دارید نباید تنها برهه زمانی که...

رصد و تحلیل دقیق فضای رسانه ای دشمن

رصد و تحلیل دقیق فضای رسانه ای دشمن

رصد و تحلیل دقیق فضای رسانه ای دشمن اولین قدم برای شناخت دشمن است. رصد دشمن برای انتخاب استراتژی مناسب در تقابلات رسانه ای کمک فراونی می کند.با توجه به تغییر میدان از جنگ سخت به جنگ نرم و نقش رسانه در جنگ نرم رصد دشمن در فضای مجازی اهمیت بالایی پیدا می کند. کسی پیروز میدان است که بیشترین دیتا را به بهترین شکل تحلیل کند و با برنامه ریزی دقیق بهترین استراتژی را انتخاب کند. رصد و تحلیل دقیق فضای رسانه ای دشمن رصد و تحلیل دقیق فضای رسانه ای دشمن، اولین قدم شروع فعالیت موثر رسانه ایست.این که ما...

توهین در فضای مجازی

توهین در فضای مجازی

توهین در فضای مجازی چه چیزی به ما اضافه میکنه؟ هیچی! ولی خیلی از چیزا رو از ما کم میکنه ...کافیست یکی از پست های اینستاگرام را باز کنیم. فرقی نمیکند چه باشد و محتوای خوبی داشته باشد یا بد. به محض باز کردن قسمت کامنت ها با انبوهی از فحش ها و حرف های رکیک مواجه میشویم!گاهی حتی دلیلی هم برای این رفتار نمیتوان یافت. اما امان از عادت. انسان ها همه چیز را با عادت بد توجیه میکنند. ذهن به چیزهای بد عادت میکند و بدون منطق و تامل آن را پیاده میکند. توهین در شبکه های اجتماعی استفاده از ابزارهایی که در...

یادگیری سواد رسانه

یادگیری سواد رسانه

یادگیری سواد رسانهسواد رسانه ای نداشتن یعنی پذیرفتن هر چیزی بدون تحقیق! امروزه ماییم و انبوهی از شبکه ها و رسانه های مختلف که هر یک حرفی برای گفتن دارند و گوشی میخواهند برای شنیدن. و ماییم و انتخاب اینکه به کدام یک گوش دهیم و کدام را پشت سر بگذاریم.این انتخاب، انتخاب سختی است و برای آن باید دانش خود را افزایش دهیم. دانشی به نام سواد رسانه. یادگیری سواد رسانهدر عصر رسانه ها و انفجار اطلاعات نداشتن سواد رسانه ای یعنی بی سوادی. اگر ندانیم که افکارمان از چه منبعی تغذیه میشوند و تصمیمات زندگی خود را بر اساس کدام تفکرات...

اعتیاد به شبکه های اجتماعی

اعتیاد به شبکه های اجتماعی

اعتیاد به شبکه های اجتماعی و اعتیاد به فضای مجازی ناشی از تربیت رسانه ای اشتباه است. اعتیاد به اینستاگرام یک روزه به وجود نمی آید.۲ ساعت و نیم فیلم رو با دقت نگاه میکنیم اما، یه نماز ۵ دقیقه ای برامون کوه میشه! اعتیاد به شبکه های اجتماعیچند بار شده که نمازمان قضا شده باشد؟ و چند بار از آن زمان ها دلیل موجهی برای آن داشته ایم؟ یا دلیلی برای آن بتراشیم که از نظر خودمان موجه است؟!فیلم هایی که هر زمانی میتوان آنها را دید. گفتگوهایی که هر زمانی میشود آنها را انجام داد. شبکه های اجتماعی که حتی اگر چکشان نکنیم...

شروع استارتاپ

شروع استارتاپ

قبل از شروع هر استارتاپ چهار مرحله کار نیاز است: تحقیق، تحقیق، تحقیق شروع پر قدرت! راستش را بخواهید متاسفانه در جامعه ما و در ذهن بسیاری از افراد اینطور جا افتاده است، که به محض شنیدن نام استارتاپ چند جوان را تصور میکنند که از ابزار های مدرن استفاده میکنند، بگو بخند میکنند و کار های جذاب و سرگرمی های جالب در کنار کارشان دارند و سر ماه هم پول هنگفتی به جیب میزنند! شروع استارتاپاما واقعیت اصلا اینطور نیست. نه همه استارتاپ ها مربوط به حوزه تکنولوژی و ابزار های به روز هستند، و نه صاحبان استارتاپ همه جوان هستند و نه اینکه به...

سیر تکامل اینترنت اشیا

سیر تکامل اینترنت اشیا

سیر تکامل اینترنت اشیا از آغاز تا کنون عبارت است از: جمع آوری اطلاعات از سراسر جهان، ارتباط جهانی برقرار کردن، کنترل جهان را در دست گرفتن، ارتباط اشیا با یکدیگر و هوشمند شدن اشیا.*مثال برای جمع آوری اطلاعات از سراسر جهان همه جزئیات بناهای تاریخی دنیا بروی نت قابل دسترسی است.*مثال برای ارتباط جهانی برقرار کردن هربسته ای که ارسال می شود از طریق نت قابل پیگیری است و می توان از اطلاعات مکانی آن آگاه شد.*مثال برای کنترل جهان را در دست گرفتن اشیا مفقود و یا دزدیده شده می توانند موقعیت مکانی خود را اعلام کنند.*مثال برای ارتباط اشیا با یکدیگر گیاهان...

رابطه نوع نگاه و درک و فهم

رابطه نوع نگاه و درک و فهم

رابطه نوع نگاه و درک و فهم بر هیچ کسی پوشیده نیست. زاویه دید انسان ها است که مشخص می کند از یک اتفاق و یا پدیده موجود در اجتماع چه برداشتی دارند. اینکه ما به یک اتفاق اجتماعی به چه دیدی نگاه می کنیم مشخص می کند چه برداشتی از آن داشته باشیم و به دنبال آن برداشت چه واکنشی نشان دهیم. مثل زاویه دید های مختلف نسبت بیماری کروناویروس که این روز ها درگیر ان هستیم. شخصی با زاویه دید اقتصادی به دنبال کسب منافع اقتصادی از این شرایط است و شخصی با نگاه انسانی و الهی نجات جان انسان ها را...

حرف های دروغ

حرف های دروغ

تشخیص حرف های دروغ و راست در رسانه ها و فضای مجازی سخت شده است. اما ضرب المثل " شنیدن کی بود مانند دیدن " هنوز واقعیت دارد و به ما در تشخیص دروغ های مجازی کمک می کند. در بهترین شرایط در فضای مجازی باز هم امکان فریب و دروغ وجود دارد. باید در تمامی مطالبی که از فضای مجازی دریافت می کنیم احتمال اشتباه و دروغ هم بدهیم. هیچ مطلبی را بدون تحقیق قبول نکنیم و از منبع های معتبر اطلاعات دریافت کنیم. حرف های دروغ حرف های راست دیدنی هستند، حرف های دروغ شنیدنی! معمولا کسانی که شایعه پراکنی و دروغ پردازی...

چقدر درگیر فضای مجازی هستیم

درگیر فضای مجازی هستیم

چقدر درگیر فضای مجازی هستیم صادقانه به این سوال پاسخ دهیم. چقدر درگیر فضای مجازی هستیم؟ اگر اینترنت را از ما بگیرند تا چه حد آشفته و کلافه خواهیم شد؟ در اینجا ما از استفاده از اینترنت برای کسب و کار و تجارت صحبت نمیکنیم. از اینترنت به مفهوم ابزاری که دقایق و بعضا ساعاتی از روز ما را تنها به جهت استفاده های نه چندان مفید، و گاهی حتی مخرب به خود اختصاص میدهد صحبت میکنیم. درگیر فضای مجازیاعتیاد به استفاده از اینترنت مقوله ای است که رفته رفته به یک معضل بدل شد و اکنون از کودک تا پیر همه به نوعی به آن...