تغییر ذائقه در فضای مجازی

تغییر ذائقه در فضای مجازی

تغییر ذائقه در فضای مجازی

تغییر ذائقه در فضای مجازی به همراه دگرگونی سبک زندگی به یکی از اتفاقات رایج رسانه ای تبدیل شده است.

یک اتفاق بسیار تلخی که رسانه ها رقم میزنند تغییر ذائقه است.
یعنی افکار ما را منحرف میکنند و به سمت میبرند که دلخواه خودشان است.
به عنوان مثال دغدغه فعلی جامعه فمینیست ایران چیست؟
اینکه خانم ها بتوانند موتور سواری کنند!
اما دغدغه واقعی بدنه عمومی جامعه چیست؟
آیا دغدغه ما در حال حاضر این موضوع است؟
یا فقر است یا مشکلات مالی است یا مشکلات ازدواج است؟
رسانه این قدرت را دارد که دغدغه ها و ذائقه ها را تغییر بدهد.
به جای اینکه مسائل به این مهمی دغدغه باشند اذهان میروند به سمتی که
مشکل موتورسواری خانم ها بشود دغدغه آنها.

 

 

فمینست ها میدانند چطور از رسانه ها برای تغییر ذائقه فضای مجازی استفاده کنند
تغییر ذائقه در فضای مجازی را رقم بزنند و موج های فضای مجازی را ایجاد کنند.
که از این ابزار و شبکه های اجتماعی و سایت ها و کانال های تلگرامی ،
به نحوی استفاده کنند که دغدغه های اصلی را به اینگونه موارد تغییر دهند.
و ما در اینجا دو راه پیش رو داریم:
یک اینکه ما هم از این ابزار استفاده کنیم و موضوع اصلی را به گوش مسئولین برسانیم.
تا این تبدیل بشود به یک مطالبه ی اجتماعی.
دو اینکه سواد رسانه ای خود و اطرافیانمان را افزایش دهیم تا متوجه شویم که موضوعات مهمتری هم هستند
و باید به آنها توجه کنیم تا تغییر ذائقه در فضای مجازی به این شکل برایمان اتفاق نیفتد.
کسانی که به امنیت روانی و خوراک رسانه ای خود اهمیت نمی دهند
زمان زیادی طول نمی کشد که از رفتار پشیمان می شوند
رژیم مصرف رسانه در خانه و خانواده باید توسط افراد رعایت شود و هرکسی نسبت به خود کنترل داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.