تفکر رسانه ای فیلم و سریال

تفکر رسانه ای در فیلم و سریال

تفکر رسانه ای فیلم و سریال

تفکر رسانه ای فیلم و سریال

یکی از راهکار های تحلیل رسانه نماد شناسی در فیلم و سریال است.
برای افرادی که زیاد اهل فیلم و سریال هستند.
نمادشناسی زوایای مختلفی دارد. یکی از این زوایا نوع فیلم برداری است.
برای مثال فیلمبرداری از بالا به پایین به معنای نگاه تحقیرآمیز به ساختاری است که از آن فیلمبرداری میشود.
فیلمبرداری از زاویه روبه رو به معنی تقابل مستقیم است و فیلمبرداری از زاویه پایین به بالا ایجاد حس ابهت و قدرت میکند.
در ذهن مخاطب این فقط یکی از نماد های فیلم و سریال میتواند باشد.
ممکن است برخی فکر کنند الزاما دکور و اتفاقات مختلف صرفا تاثیری ندارد و تنها عامل تاثیر گذار داستان است.
در صورتی که اصلا اینطور نیست و کوچکترین اجزا در دکور میتوانند حاوی پیام باشند و تاثیر گذار.
کوچکترین تفکر درباره محیط پیرامون میتواند در ذهن مخاطب تاثیر بگذار.
چیزی که شما به عنوان خوراک فکری به مخاطبتان عرضه میکنید.

تمام اینها مسائل مهمی هستند که سازوکار و چارچوب آن فیلم و سریال را شکل میدهند.
از موسیقی و جزئیات دکور و نوع فیلمبرداری گرفته تا دیالوگ ها.
وقتی صحبت از دقت در یک فیلم و سریال میشود منظور این نیست که ساعاتی را صرف تماشای آن کنیم،
و بعد یک تفکر ساده روی دیالوگ ها داشته باشیم.
نوع فیلمبرداری و جایگذاری اجزای صحنه و موسیقی و و دکوپاژ و … همه مواردی هستند که،
عوامل فیلم بر روی آنها وقت گذاشته و فکر کرده اند و ما هم باید نسبت به آنها حساس باشیم.

اشتراک گذاری پست

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − ده =