هدف گذاری در فضای مجازی

هدف گذاری در فضای مجازی

هدف گذاری در فضای مجازی

هدف گذاری در فضای مجازی و مديريت استفاده از رسانه به ما كمك می كند تا استفاده مفید از رسانه ها و فضای مجازی را تجربه کنیم.

ما چقدر فکر می کنیم که کارکرد شبکه های مختلف اجتماعی برای ما چیست؟
مثلا شبکه ای مانند اینستاگرام برای من چه معنی دارد و چگونه میتواند به من کمک کند؟
تا به حال به این پرسش فکر کردیم؟
مثلا من زیاد استرس میگیرم و میتواند در کم کردن استرسم به من کمک کند؟
یا به عنوان مثال یک فضای تجاری دارم و اینستاگرام میتواند به پشرفت من کمک کند.
یا مثلا در فضای علمی که در آن فعالیت میکنم میتواند به من ایده بدهد؟

 

متاسفانه ما در هدف گذاری در فضای مجازی و استفاده از این ابزار هیچ هدفی برای خودمان تعیین نکردیم.
صرفا فقط آن ها را نصب میکنیم و استفاده میکنیم.
گاهی دلایلی میشنویم مانند اینکه
“چون سرم شوغه و زیاد کار میکنم برای تفریح به این شبکه ها سر میزنم.”
یا “چون من به مسافرت نمیرم برای جبران آن و تفریح از این شبکه ها استفاده میکنم.”
و دلایل بسیاری مانند این که هیچ مبنا و منطق درستی ندارند.
به مرور زمان این رسانه ها در زندگی ما و افکار ما تاثیر خواهند گذاشت.
وقتی که بدون هدف گذاری در فضای مجازی در این شبکه ها باشیم بیشتر از این که ما از این ابزار استفاده کنیم،
این ابزار از ما و افکار ما استفاده خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.