تفکر رسانه ای در بازی های کامپیوتری

تفکر رسانه ای در بازی

تفکر رسانه ای در بازی های کامپیوتری

تفکر رسانه ای در بازی های کامپیوتری ساختاری بسیار وسیع دارد.
اگر حواسمان نباشد و نتوانیم این ساختار رسانه ای بازی را برای خودمان و یا خانواده مان کنترل کنیم.
اتفاقات تلخی رقم خواهد خورد.
اثرگذارترین رسانه ها فضای مجازی و بازی های کامپیوتری هستند. دلیل آن نیز واضح است؛
چون رسانه هایی مانند موسیقی، تصویر، فیلم و انیمیشن و سریال شما یک مخاطب یکسویه هستید.
پیامی ارسال می شود و به شما میرسد.

ولی در بحث بازی های رایانه ای و فضای مجازی و فضای سایبر تعامل دو سویه است.
پست که میگذارید بازخورد میگیرید و با قرار دادن نظرات هم با دیگران تعامل میکنید.
در بازی های رایانه ای هم شما یک دکمه میزنید و حرکتی انجام میدهید و یک بازخورد از سمت مقابلتان دریافت میکنید.
این اتفاق به غایت میتواند اتفاقی درگیر کننده و همچنان هیجنان انگیزی باشد.
به طوری که آینده ما و یا فرزندان ما را رقم بزند. به همین دلیل اثرگذاری و اثرپذیری این رسانه بسیار زیاد است.
به همین دلیل سازندگان بازی المان هایی که در بازی های استفاده میکنند. از فضاسازی و موسیقی گرفته تا مراحل مختلف و چیدمان داستان.
تمامی این ها میتواند به صورت یک پیام در فکر فرد و زندگی او موثر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.